Goioerê dá passo importante para a autonomia do Campus do IFPR

A cidade de Goioerê deu mais um passo importante na luta pela emancipação do Campus do IFPR – Instituto Federal do Paraná. Em visita a cidade no último sábado, o deputado federal Ricardo Barros, líder do governo na Câmara dos Deputados, anunciou a publicação, no Diário Oficial da União, da comissão que vai avaliar a proposta.

Ainda em Goioerê, o deputado hipotecou total apoio à proposta e se mostrou empenhado na luta que tem a participação de lideranças políticas, empresariais e da educação, não só de Goioerê, mas de vários municípios vizinhos. “Não será uma luta fácil, mas não vamos medir esforços para ajudar”, disse.

O deputado veio a Goioerê a convite do prefeito Betinho Lima e de lideranças do PP – Partido Progressista – entre elas o vice-prefeito Adilson Corpa e os vereadores Márcio Lacerda e Helton Maia, que estão empenhados na luta pela mudança de tipologia do Campus do IFPR.

Com a mudança de tipologia, o IFPR de Goioerê, passará a oferecer cursos de graduação, bem como mestrado e até doutorado.  Além disso, tem a questão do aumento do quadro de servidores, que poderá chegar até 70 professores e cerca de 45 técnicos administrativos.

Segundo Ricardo Barros, o maior entrave para a independência do IFPR de Goioerê, está relacionado à contratação de pessoal. “Há uma lei que proíbe novas contratações este ano, mas vamos trabalhar e buscarmos garantir isso para o ano que vem”, disse.

O prefeito Betinho Lima, que está encabeçando o movimento juntamente com lideranças do PP, cita que é preciso aproveitar a influência do deputado Ricardo Barros junto ao governo federal. “O Ricardo é o líder do governo, um político muito influente e nós precisamos aproveitar isso”, disse.

Presidente do PP e vice-prefeito de Goioerê, o médico Adilson Corpa se diz esperançoso. “Estou bastante confiante, pois o deputado Ricardo Barros é muito influente e tenho certeza que ele vai nos ajudar”, citou.

Quem também pensa assim é o vereador Márcio Lacerda. Ele cita que como líder do governo, Ricardo Barros facilita a derrubada de possíveis entraves.  “Nossa esperança está depositada no deputado Ricardo Barros, que é um político influente em Brasília e nós precisamos aproveitar esse bom momento dele”, disse.

O vereador Helton Maia cita que além do pedido do PP, o movimento conta com o apoio de vários prefeitos e que isso também é fator preponderante. “Sem dúvida. Prefeitos, vereadores e PP estão alinhados, buscando um mesmo objetivo. Creio que vai dar certo e muito em breve poderemos celebrar essa vitória”, citou ele.

Siga nossa página no facebook: facebook.com/gazetagoioere

E nosso Instagram: @gazetagoioere

Envie fotos, vídeos, denúncias e reclamações para a equipe da Gazeta Regional pelo WhatsApp (44) 3522-2537 ou entre em contato pelo (44) 3522-2537.

73 thoughts on “Goioerê dá passo importante para a autonomia do Campus do IFPR

  • 28/08/2021 em 14:19
    Permalink

    Hello there! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform
    are you using for this website? I’m getting tired of WordPress
    because I’ve had issues with hackers and I’m looking at alternatives
    for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a
    good platform.

  • 30/08/2021 em 11:32
    Permalink

    Hello! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and
    say I truly enjoy reading your blog posts.
    Can you recommend any other blogs/websites/forums that go
    over the same topics? Thanks!

  • 31/08/2021 em 15:58
    Permalink

    Hi everybody, here every one is sharing these kinds of knowledge, thus it’s fastidious to read this weblog, and
    I used to go to see this weblog all the time.

  • 01/09/2021 em 18:18
    Permalink

    Your style is very unique in comparison to other folks I have read stuff from.
    I appreciate you for posting when you have the opportunity,
    Guess I will just bookmark this site.

  • 01/09/2021 em 20:15
    Permalink

    Whats up are using WordPress for your blog platform?
    I’m new to the blog world but I’m trying to get started and create
    my own. Do you require any coding expertise
    to make your own blog? Any help would be greatly appreciated!

  • 04/09/2021 em 11:12
    Permalink

    Amazing! Its genuinely amazing piece of writing, I have got much clear idea on the topic of
    from this article.

  • 04/09/2021 em 22:49
    Permalink

    Because the admin of this web site is working, no question very shortly it will be renowned, due to its
    feature contents.

  • 11/09/2021 em 03:09
    Permalink

    I do not even know how I ended up here, but I thought
    this post was great. I do not know who you are but definitely you are going to a famous blogger
    if you aren’t already 😉 Cheers! quest bars http://bitly.com/3jZgEA2 quest bars

  • 12/09/2021 em 02:50
    Permalink

    It is not my first time to go to see this website, i am visiting this site dailly
    and take pleasant information from here all the time.

    scoliosis surgery https://0401mm.tumblr.com/ scoliosis surgery

  • 14/09/2021 em 01:48
    Permalink

    An impressive share! I’ve just forwarded this onto a coworker
    who was conducting a little research on this.

    And he actually ordered me dinner due to the fact that
    I discovered it for him… lol. So let me reword this….
    Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending
    some time to talk about this topic here on your web site.
    scoliosis surgery https://coub.com/stories/962966-scoliosis-surgery scoliosis surgery

  • 06/10/2021 em 23:26
    Permalink

    I was able to find good advice from your blog articles.

  • 22/10/2021 em 15:46
    Permalink

    certainly like your web site however you have to test the spelling on several of your posts.
    Many of them are rife with spelling issues and I in finding it very troublesome to tell the reality on the other
    hand I’ll definitely come back again. https://parttimejobshiredin30minutes.wildapricot.org/ part
    time jobs hired in 30 minutes

  • 25/10/2021 em 06:56
    Permalink

    We stumbled over here different web address and thought I
    may as well check things out. I like what I see so now i am
    following you. Look forward to looking at your web page for a second time.

  • 26/10/2021 em 08:21
    Permalink

    If you wish for to obtain a great deal from this post then you have to apply such strategies to your won weblog.

  • 07/12/2021 em 13:59
    Permalink

    Spot on with this write-up, I truly think this website needs much more attention. I’ll probably be
    returning to see more, thanks for the advice!

  • 20/12/2021 em 02:41
    Permalink

    Greetings! I know this is kind of off topic but I was wondering if you
    knew where I could find a captcha plugin for my comment form?
    I’m using the same blog platform as yours and I’m having trouble finding one?

    Thanks a lot!

  • 09/01/2022 em 10:20
    Permalink

    I used to be suggested this web site by my cousin. I am not sure
    whether or not this submit is written through him
    as nobody else know such specified about my trouble. You are wonderful!
    Thanks!

  • 04/02/2022 em 23:15
    Permalink

    I would like to point out my appreciation for your generosity for visitors who need help on this theme. Your very own dedication to getting the message across ended up being astonishingly informative and have always permitted women like me to realize their pursuits. The invaluable report signifies so much a person like me and much more to my office colleagues. Regards; from each one of us.

  • 14/03/2022 em 11:50
    Permalink

    I appreciate you sharing this post.Thanks Again. Awesome.

  • 19/03/2022 em 07:43
    Permalink

    Built-in microphone to allow you accept calls. Perfect suitable for gym, workout, running, yoga and other outdoor activities.

  • 04/04/2022 em 05:45
    Permalink

    First of all I would like to say terrific blog!
    I had a quick question that I’d like to ask if you
    do not mind. I was curious to know how you center yourself and
    clear your mind prior to writing. I have had difficulty clearing my
    thoughts in getting my ideas out there. I do enjoy writing however it
    just seems like the first 10 to 15 minutes are generally wasted simply just trying to figure out how
    to begin. Any suggestions or hints? Thanks!

  • 04/04/2022 em 17:49
    Permalink

    Howdy! I could have sworn I’ve been to this site before but after reading through some of the
    post I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely glad I found it and I’ll be book-marking and checking
    back often!

  • 05/04/2022 em 05:23
    Permalink

    fantastic points altogether, you simply gained a emblem new reader.
    What would you suggest in regards to your submit that you made some
    days in the past? Any positive?

  • 05/04/2022 em 22:39
    Permalink

    Hello there, just became aware of your blog through Google,
    and found that it is truly informative. I am gonna watch out for brussels.
    I will appreciate if you continue this in future. Lots of people will be benefited from your writing.
    Cheers!

  • 06/04/2022 em 11:45
    Permalink

    Hi there! I could have sworn I’ve been to this site before but
    after going through some of the articles I realized it’s new to me.

    Nonetheless, I’m certainly delighted I stumbled upon it and I’ll be
    bookmarking it and checking back regularly!

  • 06/04/2022 em 23:25
    Permalink

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you
    penning this post and the rest of the site is
    very good.

  • 10/04/2022 em 06:56
    Permalink

    I really like it when people come together and share views.
    Great website, continue the good work!

  • 14/04/2022 em 12:13
    Permalink

    Looking forward to reading more. Great blog article. Really Great.

  • 24/04/2022 em 04:08
    Permalink

    Wow, great article post.Really looking forward to read more. Fantastic.

  • 08/05/2022 em 15:35
    Permalink

    Thanks for the blog article.Really thank you! Fantastic.

  • 09/05/2022 em 02:34
    Permalink

    Wow, great article post. Really looking forward to read more. Cool.

  • 10/05/2022 em 01:09
    Permalink

    You’ve made some good points there. I looked on the web to find out more about
    the issue and found most people will go along with your views on this site.

  • 10/05/2022 em 01:20
    Permalink

    Im thankful for the post.Thanks Again. Much obliged.

  • 11/05/2022 em 13:57
    Permalink

    This is a great tip especially to those new to the blogosphere.
    Brief but very precise info… Many thanks for sharing this one.
    A must read article!

  • 11/05/2022 em 21:33
    Permalink

    I think this is a real great post.Much thanks again. Fantastic.

  • 16/05/2022 em 12:39
    Permalink

    I’m really enjoying the theme/design of your website.
    Do you ever run into any browser compatibility issues?
    A small number of my blog audience have complained about my website
    not operating correctly in Explorer but looks great in Opera.
    Do you have any ideas to help fix this problem?

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.