Janiópolis: saúde reforça alerta para os cuidados com a dengue

Os números do primeiro levantamento para verificar a infestação do mosquito transmissor da dengue em Janiópolis, mostra que a população precisa estar em alerta.

De acordo com os dados, o primeiro levantamento aponta um índice de infestação de 1,9%. A Organização Mundial da Saúde diz que o tolerado é até 1%.

Diante disso, a Secretaria de Saúde está reforçando o alerta sobre a necessidade da população manter os cuidados necessários para evitar a proliferação do mosquito transmissor da doença.

Segundo Paulo Dioni, coordenador da dengue no município, várias notificações já foram feitas e pelo menos 10 moradores foram multados por reincidir às medidas de prevenção à dengue.

Ele cita que em caso dos agentes encontrarem nos quintais, locais apropriados para a proliferação do mosquito, o proprietário é notificado. “Num segundo momento ele é multado”, disse.

Atualmente, segundo o coordenador, quatro agentes se desdobram nas ações de combate á dengue em Janiópolis. “A gente tem buscado atender os quatro cantos do município, mas é preciso um pouco mais de colaboração por parte da população”, cita.

Ainda de acordo com ele, o controle de endemias vem realizando as atividades de rotina, com visitas em residências e domicílios comerciais, além da promoção de bloqueios de setores.

PRIMEIRO CASO: A secretária de Saúde do município, Mônica Souza, diz que o apoio da população é fundamental para que a cidade possa vencer a dengue.

Nesta semana, segundo ela, foi confirmado o primeiro caso da doença na cidade. “Trata-se de um caso importado. A pessoa está foram da cidade, em outro estado e infelizmente acabou sendo infectada”, disse.

A secretária está pedindo a colaboração de todos. “Só com o apoio e colaboração da comunidade é que a gente vence essa guerra. Nós contamos com todos”, citou.

ORIENTAÇÃO: – A orientação da saúde é para que a população não deixe água parada, eliminando todo e qualquer local que possa servir para o mosquito se reproduzir.

“Nós estamos contando com o apoio da população, para que não tenhamos uma epidemia de dengue no município”, destaca a secretária Mônica Souza.

 

Siga nossa página no facebook: facebook.com/gazetagoioere

E nosso Instagram: @gazetagoioere

Envie fotos, vídeos, denúncias e reclamações para a equipe da Gazeta Regional pelo WhatsApp (44) 3522-2537 ou entre em contato pelo (44) 3522-2537.

 

29 thoughts on “Janiópolis: saúde reforça alerta para os cuidados com a dengue

  • 28/08/2021 em 13:45
    Permalink

    Great site you’ve got here.. It’s hard to find excellent writing like yours nowadays.
    I honestly appreciate people like you! Take care!!

  • 30/08/2021 em 06:44
    Permalink

    These are truly impressive ideas in regarding blogging.
    You have touched some good factors here. Any way keep up wrinting.

  • 31/08/2021 em 08:58
    Permalink

    It’s appropriate time to make some plans for the future
    and it is time to be happy. I have read this post and if I could I want to suggest you
    some interesting things or tips. Maybe you could write next articles referring to this article.
    I desire to read more things about it!

  • 02/09/2021 em 00:10
    Permalink

    Quality articles or reviews is the important to interest the viewers
    to go to see the web site, that’s what this website is providing.

  • 03/09/2021 em 05:51
    Permalink

    Hi, I think your site might be having browser compatibility issues.
    When I look at your website in Chrome, it looks fine but
    when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, terrific blog!

  • 04/09/2021 em 08:08
    Permalink

    Greetings, I do think your blog could possibly be having internet browser compatibility issues.
    When I take a look at your website in Safari, it looks fine but when opening in I.E., it’s
    got some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick
    heads up! Other than that, wonderful blog!

  • 05/09/2021 em 07:30
    Permalink

    This info is priceless. How can I find out more?

  • 05/09/2021 em 12:15
    Permalink

    I have read so many posts concerning the blogger lovers however this paragraph
    is truly a nice article, keep it up.

  • 10/09/2021 em 01:22
    Permalink

    You are so interesting! I don’t believe I have read through something like
    this before. So great to discover another person with some unique
    thoughts on this topic. Seriously.. many thanks for starting this up.
    This site is something that is needed on the web, someone with some originality!

    asmr https://app.gumroad.com/asmr2021/p/best-asmr-online asmr

  • 10/09/2021 em 05:15
    Permalink

    Hi there to every one, for the reason that I am genuinely eager of reading this
    webpage’s post to be updated regularly. It consists of fastidious stuff.
    quest bars http://bitly.com/3C2tkMR quest bars

  • 11/09/2021 em 00:20
    Permalink

    For hottest information you have to pay a visit world-wide-web and
    on world-wide-web I found this web page as a best site for hottest updates.
    scoliosis surgery https://0401mm.tumblr.com/ scoliosis surgery

  • 25/10/2021 em 08:37
    Permalink

    What’s up to every one, the contents present at this web page are in fact remarkable for people knowledge, well, keep up the good work fellows.

  • 26/10/2021 em 09:02
    Permalink

    Fantastic beat ! I wish to apprentice while you amend your web site, how can i subscribe for
    a blog website? The account aided me a acceptable deal.

    I had been tiny bit acquainted of this your broadcast offered bright clear idea

  • 22/11/2021 em 01:27
    Permalink

    I was recommended this blog by my cousin. I’m not sure whether this post is written by him as nobody else know
    such detailed about my problem. You’re incredible!
    Thanks!

  • 13/01/2022 em 02:52
    Permalink

    Hurrah, that’s what I was seeking for, what a stuff!
    present here at this blog, thanks admin of this web page.

  • 20/03/2022 em 17:30
    Permalink

    Excellent post. I used to be checking constantly this blog
    and I’m inspired! Very helpful information particularly the
    last part 🙂 I deal with such information a lot. I used to be looking for this certain information for a very
    lengthy time. Thank you and best of luck.

  • 28/03/2022 em 08:08
    Permalink

    Having read this I thought it was really enlightening.
    I appreciate you spending some time and effort to put this content
    together. I once again find myself spending way too much time both reading and posting comments.

    But so what, it was still worthwhile!

  • 28/03/2022 em 18:20
    Permalink

    Hey there! Quick question that’s entirely off topic.
    Do you know how to make your site mobile friendly? My site looks
    weird when browsing from my iphone 4. I’m trying to find a theme or plugin that might be able to resolve this
    issue. If you have any suggestions, please share.
    Cheers!

  • 05/04/2022 em 19:14
    Permalink

    Greate article. Keep posting such kind of info on your page.
    Im really impressed by your blog.
    Hi there, You’ve performed an excellent job. I’ll certainly digg it and personally suggest to my friends.
    I am confident they’ll be benefited from this site.

  • 06/04/2022 em 06:54
    Permalink

    First of all I would like to say terrific blog! I had a
    quick question that I’d like to ask if you don’t mind. I was interested
    to know how you center yourself and clear your head prior to writing.
    I’ve had a difficult time clearing my thoughts in getting my thoughts out.
    I truly do enjoy writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are
    usually lost simply just trying to figure out how to begin. Any suggestions
    or hints? Thanks!

  • 06/04/2022 em 22:24
    Permalink

    If you would like to get a good deal from this article then you have to apply such strategies to
    your won web site.

  • 10/05/2022 em 03:03
    Permalink

    Greetings from Ohio! I’m bored at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break.
    I enjoy the information you provide here and can’t wait
    to take a look when I get home. I’m surprised at how fast your blog loaded on my cell phone ..
    I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, excellent site!

  • 11/05/2022 em 11:59
    Permalink

    Wonderful goods from you, man. I have understand
    your stuff previous to and you are just extremely great.
    I actually like what you have acquired here, certainly like what you are saying and the way in which
    you say it. You make it enjoyable and you still care for to
    keep it wise. I can’t wait to read far more from you.
    This is actually a great site.

  • 16/05/2022 em 15:42
    Permalink

    Heya! I’m at work surfing around your blog
    from my new apple iphone! Just wanted to say I love reading your
    blog and look forward to all your posts! Carry on the superb
    work!

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.