Hoje é o Dia Internacional da Mulher

Ser mulher é enfrentar um desafio diferente todos os dias. É superar barreiras, muitas vezes, invisíveis. Apesar de serem a maioria da população brasileira (51,8%, segundo o Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística – IBGE), elas ainda enfrentam cenários desiguais, seja na divisão das tarefas domésticas ou nos ganhos no mercado de trabalho. Muitas vezes, elas assumem tripla jornada. Saem para trabalhar, cuidam da casa, dos filhos. Em vários lares, elas são arrimo e sustentam sozinhas suas famílias. Segundo dados do Instituto de Pesquisa Econômica e Aplicada (Ipea), em 2018, 45% dos domicílios brasileiros eram comandados por mulheres.

Mas, apesar de liderarem casas e assumirem as contas, as mulheres ainda têm de lidar com a discriminação. Estudo do Programa das Nações Unidas para o Desenvolvimento (Pnud) mostra que 90% da população mundial ainda tem algum tipo de preconceito na questão da igualdade de gênero em áreas como política, economia, educação e violência doméstica.

Segundo o estudo, que analisou dados de 75 países, cerca de metade da população considera que os homens são melhores líderes políticos do que as mulheres, e mais de 40% acham que os homens são melhores diretores de empresas. Além disso, 28% dos consultados consideram justificado que um homem bata na sua esposa. Apesar da longa jornada enfrentada por elas ao longo da história, os números mostram que ainda há muito a caminhar.

MARCO HISTÓRICO

Considerado marco histórico na luta das mulheres por mais oportunidades e reconhecimento, o 8 de março foi instituído como Dia Internacional da Mulher, pela Organização das Nações Unidas (ONU), em 1975.

Muitos historiadores relacionam a data a um incêndio ocorrido, em 1911, em Nova York, no qual 125 mulheres morreram em uma fábrica têxtil. A partir daí, protestos sobre as más condições enfrentadas pelas mulheres trabalhadoras começaram a ganhar espaço.

Mais de um século depois, as mulheres seguem na luta por igualdade de direitos

Para a juíza Martha Halfeld, primeira mulher a ocupar a presidência do Tribunal de Apelações da Organização das Nações Unidas, não há mais espaço para a ideia de “concessão masculina”. Tudo o que as mulheres conseguiram, ao longo da história, foi com base em muito trabalho, dedicação e suor. Na visão da juíza, o 8 de março deve ir muito além de flores ou presentes.

“Oferecer a rosa, pode ser visto como: eu te concedo uma assistência. Eu, homem, te concedo aquilo. Hoje, não existe mais espaço para eu concedo. Não, nós conquistamos. E nós conquistamos com muito trabalho um espaço de perfeita igualdade em termos intelectuais, pelo menos. Temos tanta capacidade intelectual quanto qualquer homem”, afirma Halfeld que permanece na presidência da Corte até janeiro de 2022 e segue na ONU até 2023.

LIVRO COMO ARMA

Para conquistar um espaço na academia e na literatura, a mineira Conceição Evaristo sabe o quanto teve de lutar. Sua primeira arma foi o livro, que a acompanhou desde a infância pobre vivida em Belo Horizonte. “Eu não tinha muita coisa em termos materiais. Brinquedo era uma coisa rara, passear era uma coisa muito rara, viajar muito menos. Então, o livro vem preenchendo um vazio. A escola onde estudei os meus primeiros anos primários tinha uma biblioteca muito boa. Desde menina, eu sempre gostei de leitura.”, conta.

Segunda de nove irmãos, a escritora foi criada pela mãe e por uma tia. Conceição, que trabalhou como empregada doméstica e lavadeira, foi a primeira da família a conseguir um diploma universitário.

Depois da graduação, veio o mestrado, o doutorado e as aulas em universidades públicas. Em paralelo aos estudos, ela se dedicava a outra paixão: a escrita. Seus  contos e poemas foram publicados na Série Caderno Negros, na década de 1990, e seu primeiro livro, o romance Ponciá Vicêncio, foi publicado em 2003.

Em 2019, foi a homenageada do Prêmio Jabuti, um dos mais importantes da literatura brasileira. “Foi preciso um prêmio me legitimar. Enquanto eu não ganhei o Jabuti, as pessoas não acreditaram que estavam diante de uma escritora negra”, afirma.

Reconhecida como uma das escritoras brasileiras mais importantes da atualidade, Conceição conta que as barreiras que teve de enfrentar por toda sua vida foram o combustível para suas obras. “A minha escrita é profundamente contaminada pela minha condição de mulher negra. Quando eu me ponho a criar uma ficção, eu não me desvencilho daquilo que eu sou. As minhas experiências pessoais, as minhas subjetividades, o lugar social que eu pertenço, isso vai vazar na minha escrita de alguma forma.”

Para ela, o 8 de março é uma data para ser celebrada, mas também um momento de reflexão e de vigília constante. “Todas as mulheres precisam ficar alertas àquilo que é do nosso direito, àquilo que nós temos de reivindicar sempre porque nada, nada nos é oferecido, tudo é uma conquista”, conclui.

193 thoughts on “Hoje é o Dia Internacional da Mulher

  • 30/08/2021 em 10:00
    Permalink

    I feel that is one of the most important info for
    me. And i’m glad reading your article. But want to statement on some common issues, The site taste is
    wonderful, the articles is truly nice : D. Just right task, cheers

  • 31/08/2021 em 19:09
    Permalink

    No matter if some one searches for his vital thing, so he/she
    needs to be available that in detail, therefore that thing is maintained over here.

  • 01/09/2021 em 18:53
    Permalink

    Definitely believe that which you stated. Your favorite reason seemed to be on the web the
    easiest thing to be aware of. I say to you, I definitely
    get annoyed while people consider worries that they just do not know about.
    You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side-effects , people can take a signal.

    Will probably be back to get more. Thanks

  • 02/09/2021 em 08:32
    Permalink

    I’ve been exploring for a bit for any high-quality articles or blog posts in this sort of space
    . Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this website.
    Reading this info So i am happy to express that I’ve an incredibly good uncanny feeling
    I discovered just what I needed. I such a lot unquestionably will make
    sure to don?t disregard this site and provides it a glance on a relentless basis.

  • 02/09/2021 em 09:03
    Permalink

    What’s up i am kavin, its my first occasion to commenting anyplace, when i read this post i
    thought i could also create comment due to this sensible article.

  • 04/09/2021 em 10:28
    Permalink

    Ridiculous quest there. What occurred after? Thanks!

  • 05/09/2021 em 15:52
    Permalink

    Hello there! I could have sworn I’ve visited your blog before but after looking at many
    of the articles I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely delighted
    I found it and I’ll be book-marking it and checking back frequently!

  • 06/09/2021 em 07:19
    Permalink

    I am truly thankful to the owner of this website who has shared this enormous paragraph at at this place.

  • 11/09/2021 em 00:07
    Permalink

    My spouse and I stumbled over here different website and thought I might check things out.
    I like what I see so i am just following you. Look forward
    to finding out about your web page repeatedly. quest bars http://bit.ly/3C2tkMR quest bars

  • 12/09/2021 em 23:06
    Permalink

    Hey there! I know this is somewhat off topic but I was wondering which blog platform are you using for
    this website? I’m getting fed up of WordPress because I’ve
    had issues with hackers and I’m looking at options for another platform.
    I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.
    cheap flights http://1704milesapart.tumblr.com/ cheap flights

  • 13/09/2021 em 19:05
    Permalink

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning
    this article and also the rest of the site is also very good.
    ps4 games https://bitly.com/3nkdKIi ps4

  • 29/09/2021 em 01:42
    Permalink

    Very good info. Lucky me I recently found your website by accident
    (stumbleupon). I have saved it for later!

  • 29/09/2021 em 02:16
    Permalink

    Hey superb blog! Does running a blog like this take a large amount of work?
    I’ve very little understanding of coding but I was hoping to start
    my own blog soon. Anyhow, should you have any ideas or tips for new blog owners please share.

    I understand this is off subject nevertheless I just wanted to ask.

    Many thanks!

    Also visit my web site: healthy eating pyramid [http://www.klnjudo.com/phpkln/htdocs/userinfo.php?uid=3035868]

  • 29/09/2021 em 02:44
    Permalink

    I’m not sure why but this website is loading very slow for me.
    Is anyone else having this problem or is it a problem on my end?
    I’ll check back later on and see if the problem still
    exists.

    Take a look at my website … diabetic diet

  • 29/09/2021 em 02:47
    Permalink

    Hi there, just became alert to your blog through Google, and found
    that it is truly informative. I am gonna watch out for brussels.

    I’ll appreciate if you continue this in future.
    Numerous people will be benefited from your writing.

    Cheers!

    My blog – low libido cures

  • 29/09/2021 em 02:50
    Permalink

    Excellent post.Ne’er knew this, appreciate it for letting me know.

    Here is my website; fat burn

  • 29/09/2021 em 02:56
    Permalink

    My programmer is trying to persuade me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the expenses.
    But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress on several websites
    for about a year and am nervous about switching to another platform.
    I have heard great things about blogengine.net.
    Is there a way I can import all my wordpress posts into it?
    Any kind of help would be really appreciated!

    Also visit my blog post: weight loss goals

  • 29/09/2021 em 03:14
    Permalink

    We absolutely love your blog and find a lot of your post’s to be exactly what I’m looking for.
    Does one offer guest writers to write content for yourself?
    I wouldn’t mind publishing a post or elaborating on a few of the subjects you write concerning here.
    Again, awesome web log!

    Here is my site; term treatment

  • 29/09/2021 em 03:29
    Permalink

    Thank you a lot for sharing this with all folks you really understand what you are speaking approximately!
    Bookmarked. Please also seek advice from my site =). We could have a hyperlink change arrangement between us

    Look at my web blog – seeds starts

  • 29/09/2021 em 03:48
    Permalink

    Good day! This is kind of off topic but I need some help from an established blog.
    Is it very hard to set up your own blog? I’m not very techincal but
    I can figure things out pretty quick. I’m thinking about setting up my own but I’m not sure where to start.
    Do you have any ideas or suggestions? Thanks

    My web site :: children smoking (http://www.meteoritegarden.com)

  • 29/09/2021 em 03:58
    Permalink

    Awesome blog! Do you have any suggestions for aspiring writers?
    I’m planning to start my own website soon but I’m a little lost on everything.

    Would you advise starting with a free platform like WordPress
    or go for a paid option? There are so many options out there that I’m completely
    overwhelmed .. Any suggestions? Many thanks!

    Here is my web blog … hemp seed oil uses

  • 29/09/2021 em 04:05
    Permalink

    Heya i am for the primary time here. I came across this board and I
    find It truly helpful & it helped me out much.

    I am hoping to offer one thing back and aid others such
    as you aided me.

    Feel free to visit my website – healthy life

  • 29/09/2021 em 04:20
    Permalink

    I got this web site from my friend who told me regarding
    this web site and now this time I am browsing this site
    and reading very informative content here.

    Also visit my blog post healthy food guide (patimood.net)

  • 29/09/2021 em 04:25
    Permalink

    Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you so much, However I am experiencing problems with your RSS.
    I don’t know the reason why I am unable to join it. Is
    there anybody else getting the same RSS problems?
    Anyone that knows the solution can you kindly respond?

    Thanks!!

    Stop by my web site: best natural skin

  • 29/09/2021 em 04:29
    Permalink

    Greate article. Keep writing such kind of info on your
    page. Im really impressed by your blog.[X-N-E-W-L-I-N-S-P-I-N-X]Hey there, You have performed a fantastic job.
    I’ll certainly digg it and individually suggest to my friends.
    I’m confident they’ll be benefited from this site.

    my web page :: quit smoking home remedies

  • 29/09/2021 em 04:36
    Permalink

    I needed to draft you that bit of observation to finally give many thanks as before for those magnificent
    solutions you have shown on this site. This is simply
    seriously generous of you to present without restraint just what most of us could possibly have offered for an e-book to end up making
    some dough for their own end, mostly now that you could possibly have tried it if you wanted.
    These basics also worked like the easy way to realize that most people have the identical zeal really like my own to realize a great deal more
    with respect to this issue. I think there are several more pleasant occasions up
    front for individuals that look into your site.

    my blog post :: illegal drugs (Blake)

  • 29/09/2021 em 05:23
    Permalink

    Hello! I understand this is kind of off-topic however I had to
    ask. Does managing a well-established blog such as yours take a massive amount work?
    I’m brand new to writing a blog but I do write in my diary daily.

    I’d like to start a blog so I can share my personal experience and thoughts online.
    Please let me know if you have any ideas or tips for new aspiring blog owners.
    Thankyou!

    Also visit my web-site :: growing cannabis seeds

  • 29/09/2021 em 05:25
    Permalink

    Thanks for the marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you’re a great author.I will
    be sure to bookmark your blog and will come back down the
    road. I want to encourage continue your great job, have a nice morning!

    Feel free to surf to my webpage: various cannabis

  • 29/09/2021 em 06:39
    Permalink

    I don’t know if it’s just me or if everybody
    else experiencing issues with your blog. It appears as though some of the written text in your posts are running off the screen. Can someone else
    please comment and let me know if this is happening to
    them as well? This might be a problem with my internet browser because I’ve had this happen previously.
    Appreciate it

    Look into my web site – anti-aging skin care

  • 29/09/2021 em 07:50
    Permalink

    I believe this is one of the so much significant info for me.
    And i am happy reading your article. But wanna statement
    on some common things, The website style is perfect, the articles is
    truly excellent : D. Good job, cheers

    Here is my web blog stop weed smoking

  • 29/09/2021 em 08:16
    Permalink

    Mega Millions estimated its subsequent top rated prize would
    be $850 million, which would be the third-largest of all time.

  • 29/09/2021 em 09:09
    Permalink

    Hi excellent website! Does running a blog such as this take a
    lot of work? I have absolutely no expertise in computer programming but I was hoping to start my own blog in the near future.
    Anyway, should you have any recommendations or techniques for new
    blog owners please share. I understand this is off topic nevertheless I
    simply wanted to ask. Cheers!

    My homepage – calendula oil

  • 29/09/2021 em 09:10
    Permalink

    Thanks for every other magnificent post. The place else could anyone get that type of
    info in such a perfect means of writing? I have a presentation next week, and I’m on the look for such info.

    My website … cure eczema

  • 29/09/2021 em 09:24
    Permalink

    A lot of thanks for all of your effort on this blog.
    My mum enjoys working on investigation and it’s really simple to grasp why.
    We know all about the lively means you make rewarding guidance via your web
    blog and therefore improve participation from some others about this article then our
    own princess is without question being taught
    a lot of things. Take pleasure in the rest of the new year.
    You’re the one conducting a great job.

    Also visit my web-site – weed indoors

  • 29/09/2021 em 09:39
    Permalink

    I must show thanks to the writer for bailing me out of
    this particular matter. After surfing through
    the world wide web and meeting suggestions which were not productive, I thought
    my life was over. Existing without the strategies to the problems
    you’ve resolved by way of your entire site is a critical case, and the
    ones which may have in a wrong way damaged my career if I had not
    encountered your web page. Your natural talent and kindness in maneuvering a lot of stuff was crucial.

    I’m not sure what I would have done if I hadn’t come upon such a subject like this.

    I am able to now look ahead to my future. Thank
    you very much for this specialized and effective help. I will not be reluctant to recommend the website to anybody who
    wants and needs guidance about this matter.

    Check out my web site: gain weight

  • 29/09/2021 em 09:56
    Permalink

    Whoah this blog is magnificent i like reading your articles.
    Stay up the good paintings! You already know, a lot of people are searching round
    for this info, you could aid them greatly.

    Feel free to surf to my website; http://forum.m2clasic.ro/

  • 29/09/2021 em 10:45
    Permalink

    Hey there I am so thrilled I found your webpage, I really found you by error, while I was searching on Aol
    for something else, Nonetheless I am here now and would just like to say
    thanks a lot for a marvelous post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I don?t have time to look over it
    all at the moment but I have book-marked it and also added
    in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more,
    Please do keep up the great work.

    Also visit my blog post – sexually satisfy

  • 29/09/2021 em 11:11
    Permalink

    I keep listening to the news bulletin talk about receiving free online grant applications so I have been looking around for
    the most excellent site to get one. Could you advise me please,
    where could i acquire some?

    Feel free to surf to my website :: quit smoking home remedies

  • 29/09/2021 em 11:11
    Permalink

    I loved as much as you will receive carried out right here.
    The sketch is attractive, your authored material stylish. nonetheless,
    you command get got an shakiness over that you wish be delivering the following.
    unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly very often inside case
    you shield this hike.

    My web blog – potatoes diet

  • 29/09/2021 em 11:22
    Permalink

    After I initially left a comment I appear to have clicked the -Notify
    me when new comments are added- checkbox and from now on whenever a comment is added
    I receive 4 emails with the same comment.
    Perhaps there is an easy method you can remove me from that service?
    Cheers!

    Check out my web-site … carbohydrate intake

  • 29/09/2021 em 13:05
    Permalink

    Hello there, just became alert to your blog through Google,
    and found that it is truly informative. I am going to
    watch out for brussels. I will appreciate if you continue this in future.
    Numerous people will be benefited from your writing.
    Cheers!

    Feel free to visit my blog post … best natural skin

  • 29/09/2021 em 13:11
    Permalink

    Attractive component to content. I just stumbled upon your site
    and in accession capital to say that I get actually enjoyed account your blog posts.
    Anyway I will be subscribing to your feeds
    or even I success you access constantly quickly.

    Here is my web blog … all natural skin care

  • 29/09/2021 em 13:27
    Permalink

    You can definitely see your enthusiasm in the work you write.
    The arena hopes for even more passionate writers
    such as you who are not afraid to mention how they believe.
    Always go after your heart.

    Review my web site – low carb low calorie diet

  • 29/09/2021 em 13:36
    Permalink

    What’s Taking place i am new to this, I stumbled upon this I have discovered It positively useful and it
    has aided me out loads. I’m hoping to contribute & assist other
    customers like its aided me. Good job.

    Also visit my web-site – lose weight diet

  • 29/09/2021 em 14:44
    Permalink

    I feel that is among the most vital information for me.

    And i am happy studying your article. However want
    to commentary on some general issues, The web site taste is great,
    the articles is in reality excellent : D. Good activity, cheers

    Feel free to surf to my page :: weight loss results

  • 29/09/2021 em 15:20
    Permalink

    It’s awesome for me to have a website, which is valuable in support of my experience.

    thanks admin

    my web site – hemp crop

  • 29/09/2021 em 15:36
    Permalink

    Tremendous issues here. I am very happy to see your post.
    Thanks so much and I am taking a look forward to contact you.
    Will you kindly drop me a mail?

    Have a look at my webpage; have better sex

  • 29/09/2021 em 16:05
    Permalink

    Nice post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis.
    It’s always helpful to read through articles from other writers and
    use something from other sites.

    Here is my website :: varios-irc.es

  • 29/09/2021 em 16:25
    Permalink

    Do you have a spam problem on this blog; I also am a blogger, and I was curious about
    your situation; we have created some nice practices and we are looking to swap solutions with
    others, why not shoot me an e-mail if interested.

    Also visit my homepage: acne skin

  • 29/09/2021 em 16:31
    Permalink

    Whoah this weblog is fantastic i love studying your posts.
    Stay up the great paintings! You realize, a lot of people
    are looking around for this info, you can help them greatly.

    My page; attractive skin

  • 29/09/2021 em 16:52
    Permalink

    I wanted to thank you for this great read!!

    I absolutely loved every little bit of it. I have you book-marked to check
    out new stuff you post?

    Review my page prettypeople.club

  • 29/09/2021 em 20:34
    Permalink

    If you match anyplace from 1 red Powerball up to four numbers plus the red
    Powerball, then your winnings will be multiplied by the Power
    Play.

  • 30/09/2021 em 00:31
    Permalink

    Excellent article. Keep posting such kind of info on your blog.
    Im really impressed by your blog.
    Hi there, You’ve performed a great job. I’ll certainly digg it and personally suggest to my
    friends. I’m sure they’ll be benefited from this web site.

  • 30/09/2021 em 00:36
    Permalink

    Nice post. I was checking constantly this blog and I am impressed!
    Extremely helpful information specifically the last part 🙂 I care for such information much.
    I was seeking this certain information for a long time. Thank you and best
    of luck.

  • 30/09/2021 em 02:20
    Permalink

    Hi! I could have sworn I’ve visited this blog before but after browsing through many of
    the articles I realized it’s new to me. Anyways, I’m certainly pleased I stumbled upon it and I’ll be book-marking it and checking back often!

  • 30/09/2021 em 02:45
    Permalink

    Thank you for the auspicious writeup. It in reality used to be a amusement account it.
    Glance complex to far delivered agreeable from you! By the way, how could we keep
    in touch?

  • 30/09/2021 em 02:52
    Permalink

    After I originally commented I seem to have clicked on the
    -Notify me when new comments are added- checkbox and from now
    on every time a comment is added I get four emails with the same comment.
    Is there an easy method you are able to remove me from that service?
    Thank you!

  • 30/09/2021 em 16:12
    Permalink

    Stunning story there. What happened after? Good luck!

  • 30/09/2021 em 16:59
    Permalink

    I used to be suggested this website through my cousin. I’m not positive whether or not this post is written by means of
    him as no one else recognize such unique about my trouble. You’re amazing!
    Thank you!

    My site: weight watchers

  • 30/09/2021 em 17:20
    Permalink

    An outstanding share! I have just forwarded this onto a colleague who was doing
    a little research on this. And he actually ordered me
    dinner simply because I found it for him… lol. So allow me to reword this….
    Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending some time
    to talk about this issue here on your internet site.

  • 30/09/2021 em 18:13
    Permalink

    The very next time I read a blog, Hopefully it doesn’t fail me as much
    as this particular one. After all, Yes, it was my choice to read, nonetheless I genuinely thought you would
    probably have something interesting to talk about.
    All I hear is a bunch of whining about something you
    could possibly fix if you were not too busy searching for attention.

    Review my site – atkins diet

  • 30/09/2021 em 18:17
    Permalink

    Hi! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform are you using for this
    website? I’m getting tired of WordPress because I’ve had problems with hackers and I’m looking at options for
    another platform. I would be fantastic if you could point
    me in the direction of a good platform.

  • 30/09/2021 em 18:23
    Permalink

    I think you have observed some very interesting details, appreciate it for the post.

    Feel free to visit my webpage – ckd diet (163.30.42.16)

  • 30/09/2021 em 18:47
    Permalink

    Amazing! This blog looks just like my old one! It’s on a totally different
    topic but it has pretty much the same page layout
    and design. Excellent choice of colors!

  • 30/09/2021 em 19:26
    Permalink

    Aw, this was an exceptionally good post. Taking
    the time and actual effort to produce a top
    notch article… but what can I say… I put things off
    a whole lot and never manage to get anything done.

  • 30/09/2021 em 19:44
    Permalink

    First of all I would like to say great blog! I had a quick question which I’d like to ask if you do
    not mind. I was interested to know how you center yourself and clear your head prior to writing.
    I’ve had difficulty clearing my mind in getting my thoughts out
    there. I do take pleasure in writing but it just seems like the
    first 10 to 15 minutes are generally lost simply just trying to figure out how to begin. Any recommendations or hints?

    Thank you!

  • 30/09/2021 em 21:03
    Permalink

    Heya i am for the primary time here. I found this
    board and I to find It truly useful & it helped me out a lot.
    I’m hoping to provide one thing again and aid others like you
    aided me.

  • 30/09/2021 em 21:03
    Permalink

    Post writing is also a excitement, if you know then you can write otherwise it is complicated to write.

    Here is my homepage: low fat

  • 30/09/2021 em 21:24
    Permalink

    Hello, this weekend is good in favor of me, for the reason that this moment i am reading this impressive informative post here
    at my home.

  • 30/09/2021 em 21:39
    Permalink

    Fantastic post however I was wanting to know if you could
    write a litte more on this topic? I’d be very grateful if you could elaborate a little bit more.
    Appreciate it!

  • 30/09/2021 em 21:53
    Permalink

    Hi to all, as I am actually keen of reading this web site’s post to be updated on a regular basis.
    It contains fastidious stuff.

  • 30/09/2021 em 22:40
    Permalink

    I pay a quick visit day-to-day a few blogs and blogs to read articles, but
    this blog gives quality based posts.

  • 30/09/2021 em 22:42
    Permalink

    Heya i’m for the primary time here. I came across this board and I in finding It truly helpful & it helped me out much.

    I am hoping to provide something back and help others like you helped me.

  • 30/09/2021 em 22:46
    Permalink

    For hottest information you have to pay a visit web and on internet I found this site as a finest web site for most recent updates.

  • 30/09/2021 em 23:03
    Permalink

    I wanted to thank you for this good read!! I certainly loved every bit of it.
    I have got you book marked to look at new things you post…

    Here is my web site – healthy eating diet (Elinor)

  • 30/09/2021 em 23:17
    Permalink

    Good site! I really love how it is simple on my eyes and the data are well written. I’m wondering how I could be notified when a
    new post has been made. I’ve subscribed to your RSS feed which must
    do the trick! Have a great day!

    Here is my web blog healthy diet (http://www.meteoritegarden.com)

  • 30/09/2021 em 23:29
    Permalink

    It’s an amazing article designed for all the internet visitors; they will get
    benefit from it I am sure.

  • 30/09/2021 em 23:30
    Permalink

    Nice read, I just passed this onto a friend who was doing some research on that.
    And he just bought me lunch because I found it for him smile Therefore let me rephrase that: Thank you for lunch!

    My blog post … love life

  • 30/09/2021 em 23:44
    Permalink

    It’s awesome in favor of me to have a website, which is helpful
    in favor of my knowledge. thanks admin

    Look at my web site; diet pill

  • 30/09/2021 em 23:45
    Permalink

    We’re a group of volunteers and opening a new scheme in our community.
    Your website offered us with valuable information to work on. You’ve done an impressive job and our entire community will be thankful to you.

  • 30/09/2021 em 23:57
    Permalink

    Magnificent web site. Lots of helpful information here.
    I am sending it to a few friends ans additionally sharing in delicious.
    And of course, thanks to your sweat!

  • 01/10/2021 em 00:11
    Permalink

    Hey! This is kind of off topic but I need some guidance from
    an established blog. Is it very difficult to set up your
    own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty fast.
    I’m thinking about making my own but I’m not sure where to start.
    Do you have any points or suggestions? Cheers

    Here is my page; marketing online

  • 01/10/2021 em 00:15
    Permalink

    Good post. I definitely love this website. Keep it up!

  • 01/10/2021 em 00:16
    Permalink

    Yesterday, while I was at work, my cousin stole my iphone and tested to see
    if it can survive a 40 foot drop, just so she can be a youtube
    sensation. My iPad is now broken and she has 83 views.
    I know this is totally off topic but I had to share it with someone!

  • 01/10/2021 em 00:18
    Permalink

    I know this if off topic but I’m looking into starting
    my own weblog and was curious what all is required to get set up?
    I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?

    I’m not very web savvy so I’m not 100% positive. Any suggestions
    or advice would be greatly appreciated. Appreciate it

  • 01/10/2021 em 00:41
    Permalink

    I’m just writing to let you understand what a fantastic discovery my princess enjoyed
    viewing the blog. She picked up several pieces, including
    how it is like to possess an awesome helping heart
    to have other people with ease know precisely some tricky
    issues. You truly surpassed her expectations.
    Thank you for imparting these helpful, dependable, revealing as well as easy tips on that topic to Julie.

    Also visit my website; term treatment

  • 01/10/2021 em 00:52
    Permalink

    It is not my first time to pay turn on a woman (xld-zm.com) quick visit this web
    page, i am visiting this web site dailly and take fastidious information from
    here everyday.

  • 01/10/2021 em 01:28
    Permalink

    If some one needs to be updated with most up-to-date technologies afterward he must be
    visit this website and be up to date everyday.

  • 01/10/2021 em 01:29
    Permalink

    Next time I read a blog, Hopefully it does not fail me just as much as this one.
    I mean, Yes, it was my choice to read through, but I genuinely believed you would have something interesting to say.
    All I hear is a bunch of crying about something
    you could fix if you were not too busy looking for attention.

    My homepage: weight loss plateau

  • 01/10/2021 em 01:32
    Permalink

    Does your website have a contact page? I’m having problems locating it but, I’d like to send you an email.
    I’ve got some ideas for your blog you might be interested in hearing.
    Either way, great blog and I look forward to seeing it expand over time.

  • 01/10/2021 em 01:33
    Permalink

    Very good blog! Do you have any recommendations for aspiring writers?
    I’m hoping to start my own website soon but I’m a little lost on everything.
    Would you propose starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many options out there
    that I’m completely confused .. Any tips? Appreciate it!

    Also visit my web page :: personal skin care

  • 01/10/2021 em 01:36
    Permalink

    Have you ever considered about including a little bit more than just your articles?

    I mean, what you say is valuable and all. However just
    imagine if you added some great graphics or videos to give your posts more,
    “pop”! Your content is excellent but with pics and video clips, this website could undeniably be
    one of the most beneficial in its niche.
    Superb blog!

  • 01/10/2021 em 01:53
    Permalink

    I am sure this piece of writing has touched all
    the internet users, its really really nice piece of writing on building up new website.

  • 01/10/2021 em 02:03
    Permalink

    Greetings from California! I’m bored to tears at work so I decided to check out your
    blog on my iphone during lunch break. I really like the knowledge you present here and can’t wait to take a
    look when I get home. I’m shocked at how fast your blog loaded on my
    mobile .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, awesome site!

  • 01/10/2021 em 02:06
    Permalink

    Nice blog here! Also your web site loads up very fast!
    What host are you using? Can I get your affiliate link to your host?

    I wish my site loaded up as fast as yours lol

  • 01/10/2021 em 03:41
    Permalink

    Amazing! This blog looks exactly like my old one! It’s on a completely different topic
    but it has pretty much the same page layout and design. Outstanding choice of colors!

  • 01/10/2021 em 03:54
    Permalink

    Thanks a lot for sharing this with all of us you really realize what you
    are talking about! Bookmarked. Kindly also seek advice
    from my web site =). We may have a hyperlink change arrangement among us!

    My blog post – eating plan

  • 01/10/2021 em 04:06
    Permalink

    Nice post. I learn something totally new and challenging on blogs I
    stumbleupon on a daily basis. It will always be interesting to read content
    from other authors and practice something from other websites.

  • 01/10/2021 em 04:24
    Permalink

    Excellent website you have here but I was wanting to know if you knew of any message boards that cover the same topics discussed here?
    I’d really like to be a part of online community where I
    can get opinions from other experienced individuals that share
    the same interest. If you have any suggestions, please let me know.
    Bless you!

    My blog post – male fertility

  • 01/10/2021 em 04:39
    Permalink

    Woah! I’m really digging the template/theme of this website.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s challenging
    to get that “perfect balance” between user friendliness and visual appearance.
    I must say you have done a very good job with this.
    Additionally, the blog loads extremely quick for
    me on Firefox. Exceptional Blog!

  • 01/10/2021 em 04:57
    Permalink

    It’s perfect time to make some plans for the future and
    it is time to be happy. I’ve read this post and if I could I want
    to suggest you some interesting things or advice. Maybe you could
    write next articles referring to this article. I desire to read more things about it!

  • 01/10/2021 em 05:07
    Permalink

    As the admin of this web site is working, no hesitation very quickly it
    will be well-known, due to its quality contents.

  • 01/10/2021 em 05:17
    Permalink

    Hey there fantastic website! Does running a blog such
    as this take a massive amount work? I have absolutely no knowledge
    of programming but I had been hoping to start my own blog in the
    near future. Anyway, if you have any ideas or tips for new blog owners please share.
    I understand this is off subject nevertheless I simply needed to ask.
    Appreciate it!

  • 01/10/2021 em 05:49
    Permalink

    Hello just wanted to give you a quick heads up.
    The words in your content seem to be running off the
    screen in Firefox. I’m not sure if this is a format issue or something to do with internet browser compatibility but I
    figured I’d post to let you know. The layout look great though!
    Hope you get the problem fixed soon. Cheers

  • 01/10/2021 em 05:49
    Permalink

    Wow! In the end I got a web site from where
    I be capable of really obtain helpful data regarding my study
    and knowledge.

  • 01/10/2021 em 06:18
    Permalink

    These are truly wonderful ideas in on the topic of blogging.
    You have touched some good points here. Any way keep up wrinting.

  • 01/10/2021 em 07:16
    Permalink

    Hi there, You have performed a fantastic job.
    I will certainly digg it and personally recommend to my friends.
    I’m sure they’ll be benefited from this site.

    Feel free to surf to my web blog … seed bank (http://www.comptine.biz)

  • 01/10/2021 em 07:18
    Permalink

    Undeniably consider that which you said. Your favourite reason appeared to be
    on the net the simplest factor to have in mind of.
    I say to you, I definitely get annoyed whilst other people consider concerns that they just don’t recognise about.
    You managed to hit the nail upon the highest and outlined
    out the whole thing without having side effect , folks could take a signal.
    Will probably be back to get more. Thank you

  • 01/10/2021 em 08:23
    Permalink

    This information is priceless. Where can I find out more?

  • 01/10/2021 em 08:31
    Permalink

    I am not sure where you’re getting your info, but good topic.
    I needs to spend some time learning more or understanding more.
    Thanks for fantastic info I was looking for this
    info for my mission.

  • 01/10/2021 em 08:39
    Permalink

    These are in fact enormous ideas in concerning blogging. You
    have touched some nice points here. Any way keep up wrinting.

  • 01/10/2021 em 08:45
    Permalink

    I am really enjoying the theme/design of your
    weblog. Do you ever run into any internet browser
    compatibility problems? A handful of my blog readers have complained about my site not working correctly in Explorer but looks great in Chrome.
    Do you have any tips to help fix this problem?

    Feel free to visit my web blog … diet plans tend

  • 01/10/2021 em 09:07
    Permalink

    Thanks for sharing your thoughts about website. Regards

  • 01/10/2021 em 09:26
    Permalink

    Excellent blog! Do you have any tips for aspiring writers?
    I’m planning to start my own site soon but I’m a little lost on everything.
    Would you advise starting with a free platform like WordPress or
    go for a paid option? There are so many choices
    out there that I’m completely overwhelmed
    .. Any ideas? Kudos!

  • 01/10/2021 em 09:33
    Permalink

    These are genuinely great ideas in about blogging. You
    have touched some fastidious factors here. Any way keep up wrinting.

    Take a look at my web site :: losing weight

  • 01/10/2021 em 09:37
    Permalink

    Excellent blog here! Also your website loads up fast! What host are
    you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my website loaded up as fast as yours lol

  • 01/10/2021 em 09:44
    Permalink

    Excellent post. I was checking constantly this blog and I’m impressed!
    Very helpful info particularly the last part 🙂 I care for such info a
    lot. I was looking for this particular information for a very long time.
    Thank you and good luck.

  • 01/10/2021 em 10:18
    Permalink

    Wonderful beat ! I would like to apprentice at the same time as
    you amend your site, how could i subscribe for a weblog website?
    The account helped me a applicable deal. I had been tiny bit familiar of this your broadcast
    offered bright transparent concept

  • 01/10/2021 em 11:21
    Permalink

    It’s enormous that you are getting thoughts from this
    article as well as from our dialogue made at this place.

  • 01/10/2021 em 11:41
    Permalink

    Your style is very unique compared to other folks I’ve read stuff from.
    I appreciate you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just
    book mark this web site.

  • 01/10/2021 em 11:57
    Permalink

    Thanks for another informative web site. The place else may I get
    that type of info written in such a perfect approach?
    I have a challenge that I am just now running on, and I’ve been at the look out for such info.

  • 01/10/2021 em 12:56
    Permalink

    Excellent article. I’m going through some of
    these issues as well..

  • 01/10/2021 em 13:21
    Permalink

    Hello there! This post could not be written any better!
    Reading this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this.

    I will forward this write-up to him. Pretty sure he will have a good read.
    Many thanks for sharing!

  • 01/10/2021 em 14:22
    Permalink

    Having read this I believed it was very informative.
    I appreciate you finding the time and energy to put this information together.
    I once again find myself spending a lot of time both reading and commenting.

    But so what, it was still worthwhile!

  • 01/10/2021 em 15:32
    Permalink

    whoah this blog is excellent i really like reading your articles.
    Stay up the great work! You realize, a lot of persons are looking around for this info, you can aid them greatly.

  • 01/10/2021 em 15:34
    Permalink

    Hello there! Quick question that’s completely off topic.
    Do you know how to make your site mobile friendly? My blog looks weird when browsing from
    my iphone 4. I’m trying to find a template or plugin that might be able to correct this problem.
    If you have any recommendations, please
    share. Thank you!

  • 01/10/2021 em 15:43
    Permalink

    It is perfect time to make some plans for the future and it is time to be happy.

    I have read this post and if I could I desire to suggest you some interesting
    things or suggestions. Perhaps you can write next articles referring to this article.
    I wish to read even more things about it!

  • 01/10/2021 em 15:54
    Permalink

    I am really inspired with your writing skills as neatly as with the layout to your weblog.
    Is that this a paid topic or did you modify it yourself?
    Either way stay up the excellent high quality writing, it’s uncommon to peer a nice blog
    like this one today..

  • 01/10/2021 em 17:19
    Permalink

    Hi, i believe that i saw you visited my site so i came to return the desire?.I’m
    trying to to find issues to improve my web site!I suppose its ok to make use of some of your ideas!!

  • 01/10/2021 em 17:38
    Permalink

    Hey are using WordPress for your blog platform? I’m new
    to the blog world but I’m trying to get started and create my own. Do you need any coding knowledge to make your own blog?
    Any help would be really appreciated!

  • 01/10/2021 em 17:42
    Permalink

    Hi to every body, it’s my first pay a quick visit of this web site; this weblog
    includes awesome and really good material designed for readers.

  • 01/10/2021 em 18:03
    Permalink

    I love what you guys tend to be up too. This sort of clever work and coverage!
    Keep up the amazing works guys I’ve added you guys to my
    own blogroll.

    Feel free to surf to my page; skin care tip

  • 01/10/2021 em 18:53
    Permalink

    I want to to thank you for this very good read!! I certainly loved every bit of it.
    I have you saved as a favorite to check out new stuff you post…

  • 01/10/2021 em 19:04
    Permalink

    This design is spectacular! You certainly know how to keep a reader
    amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well,
    almost…HaHa!) Excellent job. I really loved what you had to say, and
    more than that, how you presented it. Too cool!

  • 01/10/2021 em 19:32
    Permalink

    Appreciating the time and effort you put into your website and in depth information you provide.
    It’s nice to come across a blog every once in a while that
    isn’t the same unwanted rehashed information. Fantastic read!
    I’ve saved your site and I’m adding your RSS feeds to my
    Google account.

  • 01/10/2021 em 19:59
    Permalink

    Someone necessarily help to make severely posts I would state.
    That is the first time I frequented your website page and so far?
    I surprised with the research you made to make this actual post extraordinary.

    Excellent process!

  • 01/10/2021 em 20:07
    Permalink

    It’s a pity you don’t have a donate button! I’d
    certainly donate to this brilliant blog! I suppose for now i’ll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google
    account. I look forward to fresh updates and will talk about this site with my Facebook group.
    Talk soon!

  • 01/10/2021 em 20:20
    Permalink

    Thanks designed for sharing such a good idea,
    post is good, thats why i have read it fully

  • 01/10/2021 em 21:05
    Permalink

    I am truly happy to glance at this webpage posts which consists of lots of
    valuable facts, thanks for providing these statistics.

  • 01/10/2021 em 21:10
    Permalink

    I’d like to find out more? I’d want to find out some additional information.

  • 01/10/2021 em 21:59
    Permalink

    I blog frequently and I genuinely thank you for your information. This article has truly peaked my
    interest. I am going to bookmark your site and keep checking for new details about once a week.

    I subscribed to your Feed as well.

  • 01/10/2021 em 22:18
    Permalink

    Pretty! This was an incredibly wonderful article. Many thanks for providing this information.

  • 01/10/2021 em 22:44
    Permalink

    My brother suggested I might like this web site.
    He was entirely right. This post actually made my day.

    You can not imagine simply how much time I had spent for this information! Thanks!

  • 01/10/2021 em 22:56
    Permalink

    Admiring the commitment you put into your website and in depth
    information you offer. It’s nice to come across
    a blog every once in a while that isn’t the same old rehashed information.
    Great read! I’ve saved your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

  • 01/10/2021 em 23:01
    Permalink

    Thanks in favor of sharing such a good opinion, piece of writing is
    nice, thats why i have read it fully

  • 01/10/2021 em 23:06
    Permalink

    Undeniably believe that which you stated.

    Your favorite reason appeared to be on the web the easiest thing to be aware of.
    I say to you, I certainly get irked while
    people consider worries that they plainly don’t know about.
    You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side-effects
    , people could take a signal. Will probably be back to
    get more. Thanks

  • 01/10/2021 em 23:24
    Permalink

    I am genuinely pleased to glance at this weblog posts which consists
    of plenty of useful information, thanks for providing these kinds of statistics.

  • 01/10/2021 em 23:44
    Permalink

    Excellent beat ! I wish to apprentice while you amend your website, how
    can i subscribe for a blog web site? The account helped me
    a acceptable deal. I had been a little bit acquainted
    of this your broadcast provided bright clear concept

  • 01/10/2021 em 23:53
    Permalink

    Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this write-up
    plus the rest of the site is really good.

  • 01/10/2021 em 23:59
    Permalink

    Hi, Neat post. There’s a problem along with your website in internet explorer,
    may test this? IE still is the market chief and a good portion of other people will
    leave out your wonderful writing because of this problem.

  • 02/10/2021 em 00:10
    Permalink

    Hey, I think your website might be having browser compatibility issues.
    When I look at your blog in Opera, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, fantastic blog!

  • 02/10/2021 em 00:47
    Permalink

    This website was… how do I say it? Relevant!!
    Finally I’ve found something which helped
    me. Thanks!

  • 02/10/2021 em 01:00
    Permalink

    Tremendous things here. I’m very glad to peer your article.
    Thanks a lot and I’m having a look forward to contact you.
    Will you please drop me a e-mail?

  • 02/10/2021 em 01:34
    Permalink

    Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I provide credit and sources back to your
    webpage? My blog site is in the very same area of interest as yours and my
    users would definitely benefit from a lot of the information you present here.
    Please let me know if this alright with you. Many thanks!

  • 02/10/2021 em 01:59
    Permalink

    Hi there friends, its wonderful post about educationand fully
    defined, keep it up all the time.

  • 02/10/2021 em 02:10
    Permalink

    I just like the valuable info you supply for your articles.
    I’ll bookmark your weblog and take a look at again right
    here regularly. I am quite certain I will be informed a lot of new
    stuff right right here! Best of luck for the next!

  • 05/10/2021 em 21:04
    Permalink

    I really like your blog.. very nice colors & theme.

    Did you create this website yourself or did you hire someone
    to do it for you? Plz reply as I’m looking
    to create my own blog and would like to know where u got this from.
    thank you

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.