Janiópolis: municípios assina adesão ao consórcio para compra de vacinas

Visando garantir a vacinação de toda a população de Janiópolis, o prefeito Ismael Dezanoski, assinou nesta semana, manifestação de interesse na adesão ao Consórcio Público de Municípios, liderado pela Frente Nacional de Prefeitos, para aquisição de vacinas para o combate à Covid-19.

O consórcio, que na região é liderado pela Comcam, tem como objetivo dar suporte aos municípios, caso o Plano Nacional de Imunização (PNI), do Governo Federal, não consiga suprir a demanda nacional.

O prefeito Ismael explica que a medida se faz necessária, uma vez que o país vive uma situação dramática e preocupante. “Estamos vivendo uma situação muito difícil, com o número de casos da doença aumentando todos os dias. É preciso um plano ‘b’ em caso de falhas do planto nacional”, diz ele.

Ainda de acordo com o prefeito, a volta à normalidade depende de vacinação de toda a população e os gestores públicos precisam dar todo suporte para que isso aconteça o mais breve possível. “Estamos esperançosos e através deste consórcio esperamos conseguir que toda a população seja imunizada, para que possamos retornar de forma segura às nossas atividades, que foram prejudicadas diante da pandemia”, destaca ele.

 

O próximo passo, segundo a direção da Comcam, o município terá que enviar à Câmara de Vereadores um projeto de lei para aprovação da adesão ao consórcio. Se o projeto for aprovado, deve retornar ao grupo até 19 de março.

O presidente da Comcam, prefeito de Araruna, Leandro Oliveira, explica que comprar vacinas via um consórcio nacional evitaria disputa por valores e daria uma relevância maior em nível internacional para a negociação.

Ao assinar o termo de participação no consórcio, o prefeito Ismael explicou que sua administração está cumprindo um papel importante de ajuda neste processo de avançar na possibilidade de Janiópolis adquirir vacina para toda a comunidade.

 

Siga nossa página no facebook: facebook.com/gazetagoioere

E nosso Instagram: @gazetagoioere

Envie fotos, vídeos, denúncias e reclamações para a equipe da Gazeta Regional pelo WhatsApp (44) 3522-2537 ou entre em contato pelo (44) 3522-2537.

14 thoughts on “Janiópolis: municípios assina adesão ao consórcio para compra de vacinas

  • 28/08/2021 em 03:08
    Permalink

    Good day! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be okay.
    I’m definitely enjoying your blog and look forward to new posts.

  • 30/08/2021 em 05:44
    Permalink

    It’s an amazing paragraph designed for all the online viewers; they will get advantage
    from it I am sure.

  • 01/09/2021 em 13:12
    Permalink

    Thanks for a marvelous posting! I certainly enjoyed reading it,
    you happen to be a great author. I will be sure to bookmark your blog and definitely will come
    back in the future. I want to encourage you to definitely continue your great writing, have
    a nice weekend!

  • 01/09/2021 em 13:21
    Permalink

    Hi there! I know this is somewhat off-topic but I needed to ask.
    Does running a well-established website like yours
    take a lot of work? I am completely new to writing a blog however I do write in my journal everyday.
    I’d like to start a blog so I will be able to share my personal experience and views online.
    Please let me know if you have any kind of recommendations or tips
    for brand new aspiring blog owners. Appreciate it!

  • 04/09/2021 em 15:30
    Permalink

    Hi! This is my first visit to your blog! We are a group of
    volunteers and starting a new project in a community
    in the same niche. Your blog provided us valuable information to work on. You
    have done a marvellous job!

  • 05/09/2021 em 18:40
    Permalink

    Hi there to every single one, it’s genuinely a pleasant for me
    to visit this web page, it consists of priceless Information.

  • 06/09/2021 em 05:20
    Permalink

    It’s amazing to pay a visit this web page and reading the views of all mates regarding
    this piece of writing, while I am also eager of getting experience.

  • 12/09/2021 em 01:42
    Permalink

    My partner and I absolutely love your blog and find most of your post’s to
    be exactly I’m looking for. Do you offer guest writers to write content available
    for you? I wouldn’t mind creating a post or elaborating on a number of the
    subjects you write with regards to here. Again, awesome web site!
    cheap flights http://1704milesapart.tumblr.com/ cheap flights

  • 12/09/2021 em 02:33
    Permalink

    I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was curious what all is needed to get set up?
    I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
    I’m not very internet smart so I’m not 100% certain. Any recommendations or advice would be greatly appreciated.

    Many thanks scoliosis surgery https://coub.com/stories/962966-scoliosis-surgery scoliosis
    surgery

  • 12/09/2021 em 09:32
    Permalink

    Heya! I know this is kind of off-topic but I had to ask.
    Does running a well-established blog such as yours
    require a large amount of work? I am completely new to operating a blog however I do write in my journal everyday.
    I’d like to start a blog so I can share my experience and
    views online. Please let me know if you have any kind of recommendations or tips
    for brand new aspiring blog owners. Thankyou! quest bars https://www.iherb.com/search?kw=quest%20bars quest bars

  • 16/09/2021 em 12:47
    Permalink

    I also have been dealing with this for at least 4 yrs what hurts me i have a 9 yr old grand son who as it too, I don’t know how to explain the itching and biting to, nor do I have the funds to use any of the cures that all of you suggested. I went to many different doctors and hospital because they make me very ill to where i could’nt even stand up. they treated me as if i was crazy and wanted to keep me there but I managed to talk my way out. I stop trying to talk to anyone. thank all of you I know now I’m not the only one

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.