Maringá – mais um ano de exemplo

Ulisses Maia

Ainda lembro bem que nos tempos de minha infância em Maringá havia uma rivalidade muito grande com outras cidades da região, todas pequenas e aspirantes a um futuro melhor. Mas Maringá era uma caçula, fundada em 1947, que antes de sonhar em ser grande preocupou-se em ser boa.

Cidade planejada, foi pensada para ser boa para as pessoas, para o meio ambiente e para o trabalho.

Hoje, é eleita a melhor cidade do Brasil para se viver pela terceira vez em quatro anos no Índice de Desafios da Gestão Municipal da Macroplan. E em 2019, quando não ficamos em primeiro, ocupamos o segundo lugar, sempre à frente de todas as capitais do País.

Tem gente que acha que isso tudo é fruto de algum tipo de fórmula mágica, projeto mirabolante, plano de governo rebuscado, enfim, um pacote de ideias geniais, mas o próprio ranking IDGP sinaliza que não há passo adiante sem eficácia em segurança, saúde, educação e saneamento básico. E é o trabalho sério de Maringá nessas áreas que garante qualidade de vida para os moradores e uma cidade boa para trabalhar, empreender e ser feliz.

Com equilíbrio financeiro e rigor nas contas públicas, investimos 20% do orçamento nessas áreas prioritárias. Mesmo enfrentando a pandemia, vamos inaugurar neste ano o Hospital da Criança, com 164 leitos, 40 deles de UTI, além de centro cirúrgico, laboratório, centro de imagens e centro de especialidades.

Tínhamos, por exemplo, deficiência em saneamento e sustentabilidade, éramos sétimo no ranking nesse indicador em 2009. A cidade recebeu 50 milhões de reais em investimentos em água e esgoto nos últimos cinco anos e passamos para o terceiro lugar no ranking, com atendimento a 100% da população.

Estamos evoluindo na segurança pública, integrando ações de forças policiais qualificadas com soluções inovadoras de policiamento comunitário com tecnologias de inteligência e monitoramento.

Aceleramos também o desenvolvimento social. A geração de empreendimentos, trabalho e renda é impulsionada por um grande programa de Economia Social e de Economia Criativa, reunindo as políticas de trabalho e renda, assistência social, juventude, mulheres, diversidade e cultura.

O planejamento e a gestão municipal austera são importantes porque transmitem confiança a iniciativa privada, que faz sua parte gerando empregos e ajudando a cidade a progredir. Mesmo no momento de crise, Maringá manteve em andamento um dos maiores empreendimentos imobiliários privados do Brasil, o Eurogarden, onde milhares de trabalhadores constroem um condomínio residencial e comercial com 583 mil metros quadrados de área. Vai ser um bairro autônomo e inteligente, com energia solar, reuso de água e reciclagem de lixo, além da revitalização de mais de 20 mil metros quadrados de área verde.

Maringá nasceu como uma cidade empreendedora desde seus primeiros pioneiros que não temeram a mata cerrada. No entanto, o cooperativismo e o colaboracionismo nos fez um tipo ainda mais eficiente de empreendedores. O cooperativismo que é hoje um dos principais motores da economia brasileira, teve – em Maringá – um dos seus principais berços e um dos braços mais virtuosos nas áreas do agronegócio; serviços financeiros e de saúde.

Assim, Maringá constituiu uma economia sólida com empresários dinâmicos e inovadores, os quais sempre foram destaques em seus ramos de atividade no plano nacional.

Hoje, Maringá está indo além: internacionalizando a sua economia, com empresas criativas, inovadoras e competitivas.

Maringá nasceu como cidade planejada no modelo de cidade jardim e nos legou possibilidades que estamos ampliando ao máximo: somos uma cidade economicamente forte, porém bonita, com mobilidade e conforto para toda a população. O nosso planejamento agora está pautado na perspectiva de uma cidade inteligente, cosmopolita, criativa, inovadora, sustentável, conectada e humanizada.

Por isso, ao completar 74 anos, Maringá está pronta pra receber quem acredita no Futuro do Brasil!

* Ulisses Maia, 51 anos, prefeito de Maringá.

305 thoughts on “Maringá – mais um ano de exemplo

  • 28/08/2021 em 05:17
    Permalink

    I’m gone to say to my little brother, that
    he should also pay a visit this web site on regular basis to
    take updated from most up-to-date news update.

  • 29/08/2021 em 18:35
    Permalink

    Heya i am for the primary time here. I found this board and I find It really useful & it helped me out much.
    I hope to offer one thing again and help others such as you helped me.

  • 31/08/2021 em 13:52
    Permalink

    Appreciate this post. Let me try it out.

  • 01/09/2021 em 10:33
    Permalink

    I know this if off topic but I’m looking into starting my own weblog and was wondering what all is required to get setup?
    I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
    I’m not very internet smart so I’m not 100% certain.
    Any recommendations or advice would be greatly appreciated.
    Appreciate it

  • 03/09/2021 em 03:08
    Permalink

    Thanks for sharing your thoughts about a. Regards

  • 04/09/2021 em 08:25
    Permalink

    Hi there, this weekend is good in favor of me, because this moment i am reading this wonderful informative piece of writing here at my home.

  • 05/09/2021 em 10:02
    Permalink

    Hi there! I know this is kind of off topic but I was wondering if you
    knew where I could get a captcha plugin for my comment form?
    I’m using the same blog platform as yours and I’m having problems finding one?
    Thanks a lot!

  • 06/09/2021 em 08:27
    Permalink

    What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I’ve discovered It positively useful
    and it has aided me out loads. I’m hoping to give
    a contribution & aid other users like its aided me.

    Great job.

  • 10/09/2021 em 11:28
    Permalink

    You’re so interesting! I don’t suppose I’ve truly read a single thing like that before.
    So wonderful to find another person with a few genuine thoughts on this issue.
    Seriously.. many thanks for starting this up. This site is something that is required on the internet,
    someone with some originality! quest bars http://bitly.com/3C2tkMR quest bars

  • 11/09/2021 em 05:20
    Permalink

    Hi, after reading this amazing piece of writing i am as well happy
    to share my knowledge here with friends. scoliosis surgery https://0401mm.tumblr.com/ scoliosis surgery

  • 11/09/2021 em 08:59
    Permalink

    Excellent blog! Do you have any hints for aspiring writers?
    I’m planning to start my own website soon but
    I’m a little lost on everything. Would you recommend starting with a free platform like WordPress or
    go for a paid option? There are so many choices out there that I’m completely confused
    .. Any tips? Thanks a lot! asmr https://app.gumroad.com/asmr2021/p/best-asmr-online asmr

  • 12/09/2021 em 04:14
    Permalink

    Undeniably believe that which you said. Your favorite justification seemed to be on the net the simplest thing to be aware of.
    I say to you, I definitely get annoyed while people think about worries that they just do
    not know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out
    the whole thing without having side effect , people could take a signal.

    Will likely be back to get more. Thanks scoliosis surgery https://coub.com/stories/962966-scoliosis-surgery scoliosis surgery

  • 13/09/2021 em 00:48
    Permalink

    I was curious if you ever considered changing the layout of your website?

    Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people
    could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having 1 or 2 images.
    Maybe you could space it out better? cheap flights http://1704milesapart.tumblr.com/ cheap
    flights

  • 16/09/2021 em 12:55
    Permalink

    I am buying Speak today because of this. Although I never agree with banning books, the potential for banning a book because it portrays rape is abhorrent!

  • 06/10/2021 em 02:50
    Permalink

    Just want to say your article is as amazing. The clarity in your publish is just cool
    and i could think you’re knowledgeable on this subject.
    Well along with your permission let me to grab your feed to stay up to date with approaching post.
    Thank you a million and please keep up the gratifying work.

  • 25/10/2021 em 13:01
    Permalink

    It’s not my first time to go to see this site, i am
    browsing this site dailly and get good data from here all the time.

  • 26/10/2021 em 06:49
    Permalink

    Everyone loves it when people come together and share views.

    Great blog, stick with it!

  • 13/11/2021 em 17:18
    Permalink

    I think this is among the most important info
    for me. And i am glad reading your article. But should remark on some general things, The site style is great, the articles is really excellent : D.
    Good job, cheers

  • 12/12/2021 em 11:59
    Permalink

    Im thankful for the blog post.Thanks Again. Really Great.

  • 13/12/2021 em 20:05
    Permalink

    I need to to thank you for this excellent read!!I definitely enjoyed every bit of it. I’ve got you book-marked to check out newstuff you post…

  • 14/12/2021 em 12:26
    Permalink

    It’s nearly impossible to find well-informed people for this topic, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks

  • 18/12/2021 em 20:16
    Permalink

    whoah this blog is fantastic i like studying your posts.Keep up the good work! You realize, a lot of persons are looking around for this information, you could help them greatly.

  • 18/12/2021 em 21:58
    Permalink

    Nice post. I used to be checking continuously this blog and I’m impressed! Extremely helpful info specially the remaining section 🙂 I maintain such info much. I used to be seeking this certain information for a long time. Thanks and good luck.

  • 18/12/2021 em 23:48
    Permalink

    Good way of explaining, and pleasant article to obtain facts regarding my presentation subject matter, which i am going to present in academy.

  • 19/12/2021 em 22:27
    Permalink

    Valuable facts. With thanks!essay on the help write papers custom writings discount code

  • 20/12/2021 em 09:07
    Permalink

    Hello! Would you mind if I share your blog with my facebook group?There’s a lot of folks that I think would really appreciateyour content. Please let me know. Thanks

  • 21/12/2021 em 00:40
    Permalink

    I need to to thank you for this fantastic read!! I absolutely enjoyed every bit of it. I have got you book marked to look at new stuff you postÖ

  • 21/12/2021 em 15:21
    Permalink

    Hi, just wanted to mention, I enjoyed this article.It was funny. Keep on posting!

  • 22/12/2021 em 07:24
    Permalink

    20 práctica herramienta de spam de trabajo para saludar, devolver, regenerar, pagar y retener prácticas

  • 28/12/2021 em 10:04
    Permalink

    Normally I do not learn post on blogs, however Iwish to say that this write-up very compelled me to take a look at and do it!Your writing style has been surprised me. Thankyou, quite great article.

  • 29/12/2021 em 14:49
    Permalink

    F*ckin’ amazing things here. I’m very glad to see your article. Thanks a lot and i’m looking forward to contact you. Will you kindly drop me a e-mail?

  • 30/12/2021 em 21:48
    Permalink

    Heya! I’m at work surfing around your blog from my new iphone! Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts! Keep up the superb work!

  • 31/12/2021 em 13:48
    Permalink

    Greetings, I think your site could be having browser compatibility issues.
    When I take a look at your site in Safari, it looks fine but when opening in I.E., it has some overlapping issues.
    I merely wanted to provide you with a quick heads up!
    Besides that, excellent blog!

  • 03/01/2022 em 16:16
    Permalink

    Hi there i am kavin, its my first occasion to commenting anywhere, when i read this article i thought i could also create comment due to this sensible post.

  • 04/01/2022 em 15:06
    Permalink

    Greetings! Very helpful advice in this particular article!It is the little changes which will make the most important changes.Thanks for sharing!

  • 10/01/2022 em 08:55
    Permalink

    I’m not sure where you are getting your information, but good topic.
    I needs to spend some time learning more or understanding more.
    Thanks for wonderful info I was looking for this info for my mission.

  • 11/01/2022 em 14:36
    Permalink

    Hi my loved one! I want to say that this post is awesome, nice written and includeapproximately all significant infos. I would like to see extra posts like this.Feel free to visit my blog post – boost libido

  • 12/01/2022 em 12:14
    Permalink

    Hey There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article.I will make sure to bookmark it and return to read moreof your useful information. Thanks for the post. I’ll definitely comeback.

  • 12/01/2022 em 14:20
    Permalink

    Hello, I enjoy reading through your article. I like towrite a little comment to support you.Feel free to visit my blog: Isabella

  • 13/01/2022 em 07:31
    Permalink

    This article presents clear idea in favor of the new people of blogging, that truly how to dorunning a blog.

  • 18/01/2022 em 10:08
    Permalink

    A Sight For Sore Eyes — Jonathan Cain — Bare Bones (CD, Album) Hungerstrike — Pearl Jam — 5 Alive (Vinyl, LP) Wingtip Sheriff — New Mongrels — Not Dead (Yet) (Vinyl, LP, Album)

  • 18/01/2022 em 16:43
    Permalink

    That is a good tip especially to those fresh to the blogosphere. Short but very precise infoÖ Appreciate your sharing this one. A must read post!

  • 20/01/2022 em 01:06
    Permalink

    I’m extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Anyway keep up the excellent quality writing, it is rare to see a great blog like this one these days..

  • 20/01/2022 em 08:36
    Permalink

    Thanks for some other informative blog. The place else could I am getting that type of info written in such a perfect way? I’ve a mission that I am simply now operating on, and I have been at the look out for such info.

  • 20/01/2022 em 10:09
    Permalink

    hello!,I like your writing so much! share we communicate more about your post on AOL? I require an expert on this area to solve my problem. Maybe that’s you! Looking forward to see you.

  • 21/01/2022 em 04:24
    Permalink

    You should definitely point out that you’ll be pleased to talk more infoFree Onlyfans Accounts 2021 Account Login And Passwordonlyfans free account

  • 22/01/2022 em 14:09
    Permalink

    This is a topic that’s near to my heart… Thank you! Where are your contact detailsthough?

  • 22/01/2022 em 16:15
    Permalink

    There is certainly a lot to know about this issue. I like all of the points you have made.

  • 24/01/2022 em 04:27
    Permalink

    These are actually great ideas in regarding blogging.You have touched some nice things here. Any way keep up wrinting.

  • 24/01/2022 em 09:04
    Permalink

    super rx pharmacy walmart pharmacy accepted payment methods in store

  • 25/01/2022 em 13:38
    Permalink

    Yes, I agree to getting emails from Bookies.com on gambling news andgives.

  • 26/01/2022 em 03:50
    Permalink

    Nice post. I was checking continuously this blog and I’m impressed! Very useful information specially the final phase 🙂 I handle such information much. I was looking for this certain information for a long time. Thanks and best of luck.

  • 26/01/2022 em 13:29
    Permalink

    Awesome things here. I’m very satisfied to look your article.Thanks so much and I am taking a look forward to touch you.Will you kindly drop me a e-mail?

  • 26/01/2022 em 15:36
    Permalink

    I will right away snatch your rss feed as I can not in finding your e-mail subscription link or newsletter service. Do you’ve any? Please permit me understand in order that I may just subscribe. Thanks.

  • 27/01/2022 em 13:44
    Permalink

    This is a very good tip particularly to those new to the blogosphere. Short but very accurate info… Appreciate your sharing this one. A must read article.

  • 27/01/2022 em 18:43
    Permalink

    Link Alternatif QQ adalah agen yang menyediakan banyak informasi mengenai link – link dari berbagai bandar slot games seperti agen QQFORTUNA

  • 28/01/2022 em 21:54
    Permalink

    Sosyal medya platformları üzerinde daima iyi sayılarda takipçilere sahip olmak hesabın popülerleşmesi ve bu alanlarda tanınır bir hale gelmesine katkı sağlar.

  • 31/01/2022 em 12:08
    Permalink

    bettingexpert is here to advocate transparency in thebusiness and eventually strengthen your betting!

  • 31/01/2022 em 14:13
    Permalink

    That is a really good tip particularly to those new to the blogosphere. Brief but very precise infoÖ Many thanks for sharing this one. A must read article!

  • 31/01/2022 em 18:55
    Permalink

    Hi, this weekend is pleasant for me, since this moment i am reading this impressive educational post here at my house.

  • 01/02/2022 em 23:00
    Permalink

    Hey! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be ok. I’m absolutely enjoying your blog and look forward to new updates.

  • 03/02/2022 em 01:21
    Permalink

    Thanks for the auspicious writeup. It in fact was a entertainment accountit. Look advanced to far added agreeable from you!However, how could we communicate?

  • 03/02/2022 em 02:36
    Permalink

    It’s really very complicated in this busy life to listen news on TV, thus Ijust use internet for that purpose, and take the most up-to-date information.

  • 03/02/2022 em 04:41
    Permalink

    Hi there i am kavin, its my first occasion to commenting anywhere,when i read this paragraph i thought i could also makecomment due to this brilliant paragraph.

  • 03/02/2022 em 17:55
    Permalink

    I like what you guys tend to be up too. This kind of clever work and reporting!Keep up the very good works guys I’ve added you guys to myown blogroll.

  • 03/02/2022 em 20:02
    Permalink

    Hi, I check your blogs like every week. Your humoristic style is awesome, keep it up!

  • 06/02/2022 em 17:50
    Permalink

    It’s truly very difficult in this full of activity life to listen news on Television, soI just use internet for that reason, and obtain the hottestnews.

  • 07/02/2022 em 18:10
    Permalink

    I am not sure where you’re getting your info, but great topic.I needs to spend some time learning more or understanding more.Thanks ketogenic diet for weight loss fantastic info I was looking for this information for my mission.

  • 09/02/2022 em 13:20
    Permalink

    Well I am adding this RSS to my email and could look out for much more of your respective exciting content.

  • 09/02/2022 em 15:31
    Permalink

    An fascinating dialogue is worth comment. I believe that you should write more on this topic, it might not be a taboo subject however typically people are not enough to talk on such topics. To the next. Cheers

  • 10/02/2022 em 16:23
    Permalink

    Aw, this was an extremely nice post. Taking a few minutes and actual effort to make a superb articleÖ but what can I sayÖ I put things off a whole lot and never seem to get nearly anything done.

  • 10/02/2022 em 18:28
    Permalink

    Dana is the former Content Marketing Manager at TouchBistro, sharing tips for and stories of restaurateurs turning their passion into success. She loves homemade hot sauce, deep fried pickles and finding excuses to consume real maple syrup.

  • 11/02/2022 em 03:17
    Permalink

    It抯 actually a great and helpful piece of information. I am glad that you shared this helpful info with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

  • 14/02/2022 em 13:57
    Permalink

    Thanks for the marvelous posting! I genuinely enjoyed reading it, you might be a great author.I will be sure to bookmark your blog and may come back in the future. I want to encourage yourself to continue your great job, have a nice day!

  • 14/02/2022 em 16:09
    Permalink

    methotrexate vs plaquenil – plaquenirx.com prednisone tablets

  • 15/02/2022 em 02:17
    Permalink

    hi!,I like your writing very a lot! share we keep up a correspondence extra about your post on AOL?I require an expert in this area to resolve my problem.May be that’s you! Having a look forward to peer you.

  • 15/02/2022 em 14:22
    Permalink

    Pretty! This has been a really wonderful post. Many thanks for providing this info.Feel free to surf to my blog post – lit 140×190 avec rangement

  • 16/02/2022 em 04:31
    Permalink

    Very good information. Lucky me I recently found your blog by chance (stumbleupon). I have book-marked it for later!

  • 16/02/2022 em 06:54
    Permalink

    Nice response in return of this issue with real arguments and telling all on the topic of that.

  • 17/02/2022 em 02:02
    Permalink

    My family members all the time say that I am killing my time here atnet, however I know I am getting experience every day by readingsuch fastidious articles.

  • 17/02/2022 em 17:22
    Permalink

    ventolin copd albuterol 8 how does ventolin hfa work how long does ventolin inhaler last

  • 18/02/2022 em 01:02
    Permalink

    You are my intake, I have few blogs and occasionally run out from brand :). “Actions lie louder than words.” by Carolyn Wells.

  • 18/02/2022 em 04:23
    Permalink

    fantastic publish, very informative. I wonder why the other experts of this sector don’t realize this. You should proceed your writing. I am sure, you have a huge readers’ base already!

  • 18/02/2022 em 19:49
    Permalink

    Thank you for every other excellent article. The place else may anyone get that kind of information in such a perfect manner of writing? I’ve a presentation next week, and I am on the search for such info.

  • 19/02/2022 em 09:25
    Permalink

    I want to to thank you for this excellent read!! I definitely loved every little bit of it. I have you saved as a favorite to check out new stuff you post…

  • 19/02/2022 em 21:52
    Permalink

    Hello, you used to write wonderful, but the last few posts have been kinda boring… I miss your super writings. Past several posts are just a little bit out of track! come on!

  • 20/02/2022 em 03:22
    Permalink

    An fascinating dialogue is value comment. I feel that you should write extra on this subject, it won’t be a taboo topic but generally persons are not sufficient to talk on such topics. To the next. Cheers

  • 21/02/2022 em 00:32
    Permalink

    Hello just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of the images aren’t loading properly.I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different browsers and both show the sameresults.

  • 21/02/2022 em 02:49
    Permalink

    This is a good tip particularly to those new to the blogosphere.Brief but very precise information… Thank you for sharing this one.A must read post!

  • 21/02/2022 em 15:48
    Permalink

    Hi! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be ok. I’m absolutely enjoying your blog and look forward to new updates.

  • 23/02/2022 em 00:37
    Permalink

    I like what you guys are usually up too. This type of clever work and exposure! Keep up the superb works guys I’ve added you guys to my blogroll.

  • 23/02/2022 em 06:27
    Permalink

    Awesome blog article.Really looking forward to read more. Fantastic.

  • 24/02/2022 em 14:28
    Permalink

    Looking forward to reading more. Great blog.Really looking forward to read more. Fantastic.

  • 25/02/2022 em 01:27
    Permalink

    Hi there, just became aware of your blog through Google,and found that it’s really informative. I’m going to watchout for brussels. I will be grateful if you continue this in future.Numerous people will be benefited from your writing.Cheers!

  • 25/02/2022 em 06:10
    Permalink

    Thank you, An abundance of postings!how to write an effective essay scholarship essay writing service academic writers

  • 25/02/2022 em 19:58
    Permalink

    I blog frequently and I truly thank you for your content.The article has really peaked my interest.I’m going to book mark your blog and keep checking for new information about once a week.I opted in for your Feed too.

  • 26/02/2022 em 06:25
    Permalink

    A fascinating discussion is worth comment. I do believe that you need to write more on this subject matter, it might not be a taboo matter but usually people do not talk about these subjects. To the next! Best wishes!

  • 27/02/2022 em 19:14
    Permalink

    push health ivermectin ivermectin lotion for lice

  • 28/02/2022 em 13:19
    Permalink

    Appreciate you sharing, great blog article.Really looking forward to read more. Awesome.

  • 02/03/2022 em 22:06
    Permalink

    I wanted to thank you for this wonderful read!! I absolutely enjoyed every little bit of it. I have you bookmarked to look at new things you post…

  • 06/03/2022 em 01:53
    Permalink

    I value the post.Much thanks again. Will read on…

  • 06/03/2022 em 03:37
    Permalink

    Wow a lot of valuable info!how to write an introduction for an expository essay writing personal essays homework writing services

  • 06/03/2022 em 15:49
    Permalink

    whoah this blog is fantastic i really like studying your posts. Stay up the great work! You already know, many people are searching round for this information, you could help them greatly.

  • 07/03/2022 em 14:26
    Permalink

    so far the best thing that you can do to market some stuffs is article marketing. it is very effective in reaching potential customers’

  • 07/03/2022 em 16:12
    Permalink

    online slots online slots slots gamesLoading…

  • 09/03/2022 em 02:08
    Permalink

    BettingLex Professional Tipsters and reliable betting tips.Tipster academy, deep knowledge sharingsoccer live

  • 10/03/2022 em 13:43
    Permalink

    Major thanks for the post.Much thanks again. Cool.

  • 12/03/2022 em 00:48
    Permalink

    Excellent post. I used to be checking constantly this blog and I’m inspired!Extremely helpful information specially the final phase 🙂 Ihandle such info much. I was seeking this particular information for a long time.Thanks and good luck.

  • 12/03/2022 em 05:14
    Permalink

    Thẳng Bóng Đá Hôm Naylịch đá asian cup 2019Nếu cứ đùa như cơ hội vừa đè bẹp Everton cho tới 3-1 trên sảnh quý khách hàng

  • 14/03/2022 em 00:41
    Permalink

    Really enjoyed this article.Much thanks again. Really Great.

  • 16/03/2022 em 17:19
    Permalink

    Trực Tiếp đá Bóng Thời Điểm Hôm Nay, Links Xem đá Bóng Trực Tuyến 24h vn2.7m.cnĐội tuyển chọn Việt Nam chỉ cần một kết trái hòa có bàn thắng để lần loại hai góp mặt tại World Cup futsal. Nhưng, để làm được điều đó

  • 17/03/2022 em 11:48
    Permalink

    I appreciate you sharing this blog post.Really thank you!

  • 17/03/2022 em 23:32
    Permalink

    Howdy! I just want to give a huge thumbs up for the nice data you have got right here on this post. I will probably be coming back to your blog for more soon.

  • 18/03/2022 em 19:26
    Permalink

    Hi i am kavin, its my first time to commenting anyplace, when i read this paragraph i thought i could also create comment due to this brilliant post.

  • 22/03/2022 em 19:55
    Permalink

    Hi there friends, how is all, and what you desire to say about this article, in my view its truly awesome designed for me.

  • 22/03/2022 em 22:03
    Permalink

    Hey there! I know this is kind of off topic but I was wondering if youknew where I could get a captcha plugin for my comment form?I’m using the same blog platform as yours and I’m having difficultyfinding one? Thanks a lot!

  • 23/03/2022 em 07:56
    Permalink

    Thanks for some other magnificent article.Where else may anybody get that type of info in such an ideal approach of writing?I have a presentation next week, and I’m on the search for such info.

  • 23/03/2022 em 10:13
    Permalink

    I have not checked in here for a while since I thought it was getting boring, but the last few posts are goodquality so I guess I will add you back to my daily bloglist.You deserve it friend 🙂Also visit my blog post – cestmonprix.fr

  • 25/03/2022 em 15:19
    Permalink

    Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article. I?ll be sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I?ll definitely return.

  • 26/03/2022 em 00:59
    Permalink

    Hi there everyone, it’s my first pay a visit at this site, and
    paragraph is really fruitful designed for me, keep up posting these types of content.

  • 27/03/2022 em 00:51
    Permalink

    Hmm is anyone else having problems with theimages on this blog loading? I’m trying to figure out if its a problem on my end orif it’s the blog. Any suggestions would be greatly appreciated.

  • 27/03/2022 em 18:58
    Permalink

    I do consider all the ideas you’ve presented on your post. They’re very convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts are very short for starters. May just you please extend them a bit from next time? Thank you for the post.

  • 28/03/2022 em 00:21
    Permalink

    Normally I do not learn post on blogs, however I wish to say that thiswrite-up very forced me to take a look at and do it! Your writing tastehas been amazed me. Thank you, very nice post.

  • 28/03/2022 em 20:57
    Permalink

    I want to encourage you to continue your great work, have a nice evening!

  • 28/03/2022 em 22:02
    Permalink

    Hello there, simply become aware of your blog via Google, and found that it is truly informative. I am going to watch out for brussels. I will be grateful when you continue this in future. Lots of folks will be benefited out of your writing. Cheers!

  • 29/03/2022 em 12:40
    Permalink

    Your style is so unique compared to other folks I’ve read stuff from. I appreciate you for posting when you have the opportunity, Guess I’ll just book mark this blog.

  • 30/03/2022 em 16:56
    Permalink

    I wanted to thank you for this good read!! I definitely enjoyed every little bit of it. I have got you book-marked to check out new stuff you post…

  • 31/03/2022 em 02:56
    Permalink

    Can you tell us more about this? I’d want to find outmore details.my blog post … 159.203.199.234

  • 31/03/2022 em 05:30
    Permalink

    I needed to thank you for this fantastic read!! I certainly enjoyed every bit of it. I’ve got you bookmarked to check out new stuff you postÖ

  • 01/04/2022 em 01:38
    Permalink

    check below, are some absolutely unrelated sites to ours, having said that, they may be most trustworthy sources that we use

  • 01/04/2022 em 01:41
    Permalink

    very couple of web-sites that happen to be comprehensive beneath, from our point of view are undoubtedly effectively worth checking ouT
    always a major fan of linking to bloggers that I appreciate but don’t get a whole lot of link really like from

  • 01/04/2022 em 07:17
    Permalink

    Excellent way of describing, and pleasant post to take facts concerning my presentation subject matter, which i am going to convey in academy.

  • 02/04/2022 em 05:47
    Permalink

    I blog quite often and I truly thank you for your content.This great article has really peaked my interest.I am going to book mark your blog and keep checking for new details about once perweek. I subscribed to your Feed too.

  • 02/04/2022 em 15:07
    Permalink

    Hi, I want to subscribe for this blog to take most up-to-date updates, thus where can i do it please assist.

  • 02/04/2022 em 21:41
    Permalink

    Hello, yes this article is actually pleasantand I have learned lot of things from it regarding blogging.thanks.

  • 02/04/2022 em 23:53
    Permalink

    You have made your point extremely effectively!.writing a good thesis statement for an essay write essay service master thesis writing help

  • 03/04/2022 em 09:33
    Permalink

    Fantastic blog post.Really thank you! Great.

  • 04/04/2022 em 11:51
    Permalink

    Thanks for the blog.Really thank you! Cool.

  • 04/04/2022 em 16:37
    Permalink

    Hi there! I could have sworn I’ve been to your blog before but after going through a few of the articles I realized it’s new to me. Anyhow, I’m definitely pleased I came across it and I’ll be book-marking it and checking back often!

  • 04/04/2022 em 17:20
    Permalink

    Hey there! Do you know if they make any plugins to help with SEO?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m
    not seeing very good results. If you know of any please share.
    Appreciate it!

  • 05/04/2022 em 02:50
    Permalink

    Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wantedto say that I have truly enjoyed surfing around your blogposts. In any case I’ll be subscribing to your feed and I hope you write again soon!

  • 05/04/2022 em 04:59
    Permalink

    เพิ่อนชวนครับ ด่าเพื่อนด้วยไปๆมาๆ ตอนนี้ตกหลุมรักไปแล้วเพราะหาเงินได้ง่ายมากๆ ไม่ต้องมีทุนมากก็เล่นได้ผมชอบที่ สล็อตออนไลน์ ครับโปรโมชั่นเค้าเยอะแจกแบบจัดเต็มจริงๆ ระบบก็ดีใช้งานง่ายครับ

  • 05/04/2022 em 05:10
    Permalink

    I like the helpful information you provide in your articles.

    I will bookmark your blog and check again here regularly.
    I am quite certain I’ll learn lots of new stuff right here!
    Good luck for the next!

  • 06/04/2022 em 00:32
    Permalink

    I have read so many articles or reviews regarding the blogger lovers but this article is truly a fastidious post, keep it up.

  • 06/04/2022 em 05:23
    Permalink

    Asking questions are actually good thing if you are not understanding something totally, but this piece of writing offers pleasant understanding even.

  • 06/04/2022 em 13:31
    Permalink

    Wow, this piece of writing is nice, my sister is analyzing these kinds of things,
    so I am going to tell her.

  • 06/04/2022 em 19:26
    Permalink

    Hi there! I know this is kinda off topic however I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in trading links or
    maybe guest authoring a blog article or vice-versa?

    My blog addresses a lot of the same subjects as yours and I think we could greatly benefit
    from each other. If you might be interested feel free to send
    me an email. I look forward to hearing from you! Great
    blog by the way!

  • 08/04/2022 em 06:57
    Permalink

    It is truly a nice and helpful piece of information. I am happy that you simply shared this helpful information with us. Please stay us informed like this. Thanks for sharing.

  • 08/04/2022 em 08:27
    Permalink

    fantastic points altogether, you simply won a new reader. What might you suggest about your put up that you just made a few days in the past? Any sure?

  • 08/04/2022 em 19:05
    Permalink

    dissertation phd dissertation writing assistance disertation

  • 10/04/2022 em 12:40
    Permalink

    My family every time say that I am wasting my time here at web, however I know I am getting
    know-how daily by reading such nice articles or reviews.

  • 11/04/2022 em 12:55
    Permalink

    Very good info. Lucky me I came across your blog by accident (stumbleupon). I have saved it for later!

  • 11/04/2022 em 20:33
    Permalink

    Looking forward to reading more. Great article.Much thanks again. Much obliged.

  • 12/04/2022 em 21:21
    Permalink

    Major thanks for the article.Really looking forward to read more. Cool.

  • 13/04/2022 em 10:14
    Permalink

    There is perceptibly a lot to identify about this. I feel you made various nice points in features also.

  • 14/04/2022 em 07:42
    Permalink

    Thanks so much for the blog article.Really looking forward to read more. Really Great.

  • 15/04/2022 em 06:40
    Permalink

    My computer crashes at the start of a streaming video or of a full windowed video game?

  • 15/04/2022 em 12:46
    Permalink

    An interesting discussion is worth comment. There’s no doubt that that you ought towrite more on this issue, it might not be a taboomatter but generally people don’t discuss suchtopics. To the next! Best wishes!!

  • 16/04/2022 em 10:26
    Permalink

    Your style is very unique compared to other people I’ve read stuff from. Thank you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just bookmark this blog.

  • 16/04/2022 em 12:35
    Permalink

    Howdy! I could have sworn Iíve been to your blog before but after going through many of the posts I realized itís new to me. Anyways, Iím definitely delighted I stumbled upon it and Iíll be book-marking it and checking back frequently!

  • 17/04/2022 em 11:29
    Permalink

    Heya i am for the first time here. I found this board and Ifind It truly useful & it helped me out a lot.I hope to give something back and aid others like you helped me.

  • 17/04/2022 em 23:17
    Permalink

    Ні, I check yоur neew stuff daily. Youг humoristic style is witty, keep ⅾoing wһɑt you’re ԁoing!

  • 19/04/2022 em 10:54
    Permalink

    Thanks for a marvelous posting! I actually enjoyed reading it, you may be a great author.I will make sure to bookmark your blog and will often come back later in life.I want to encourage one to continue your great job, have a nice holiday weekend!

  • 20/04/2022 em 10:51
    Permalink

    I quite like looking through an article that can make people think. Also, thanks for allowing me to comment.

  • 21/04/2022 em 10:47
    Permalink

    An intriguing discussion is worth comment. There’s no doubt that that you should publish more about this issue, it might not be a taboo subject but usually people don’t talk about such issues. To the next! Cheers!!

  • 23/04/2022 em 18:41
    Permalink

    A round of applause for your blog.Really thank you! Cool.

  • 23/04/2022 em 18:57
    Permalink

    scoliosisGreetings! Very helpful advice in this particular article!It’s the little changes that produce the greatest changes.Thanks for sharing! scoliosis

  • 26/04/2022 em 21:12
    Permalink

    It’s great that you are getting ideas from this paragraphas well as from our discussion made at this time.

  • 27/04/2022 em 08:59
    Permalink

    Oh my goodness! Amazing article dude! Thanks, However I am having issues with your RSS. I don’t understand why I am unable to join it. Is there anyone else having identical RSS issues? Anyone who knows the answer will you kindly respond? Thanks!

  • 28/04/2022 em 12:45
    Permalink

    Thanks again for the post.Much thanks again. Will read on…

  • 28/04/2022 em 14:33
    Permalink

    I will immediately grab your rss feed as I can not find your email subscription link or newsletter service. Do you have any? Kindly permit me understand so that I could subscribe. Thanks.

  • 28/04/2022 em 15:56
    Permalink

    I would like to thank you for the efforts you’ve put in penning this blog.I am hoping to see the same high-grade blog posts from you later on as well.In truth, your creative writing abilities has motivated me to get my own,personal blog now 😉

  • 29/04/2022 em 01:09
    Permalink

    fantastic points altogether, you simply gained a brand new reader.What would you recommend about your post that you just made a few days ago?Any certain?

  • 29/04/2022 em 04:11
    Permalink

    Aw, this was an exceptionally good post. Taking the time and actualeffort to generate a top notch article… but what can I say… I hesitate a whole lot and don’t manage to get anything done.

  • 29/04/2022 em 10:32
    Permalink

    Really nice layout and wonderful content , nothing else we want : D.

  • 30/04/2022 em 10:51
    Permalink

    Simply a smiling visitor here to share the love (:, btw outstanding design. Audacity, more audacity and always audacity. by Georges Jacques Danton.

  • 30/04/2022 em 13:28
    Permalink

    Hey there! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good results. If you know of any please share. Cheers!

  • 30/04/2022 em 15:57
    Permalink

    An interesting discussion is definitely worth comment. I think that you should write more about this subject, it may not be a taboo subject but generally folks don’t talk about these topics. To the next! Kind regards!!

  • 01/05/2022 em 08:57
    Permalink

    Good way of describing, and nice paragraph to obtain factson the topic of my presentation topic, which i am going to convey in institution of higher education.

  • 03/05/2022 em 15:33
    Permalink

    Thanks designed for sharing such a pleasant thinking, article isgood, thats why i have read it fully

  • 03/05/2022 em 17:43
    Permalink

    humana online pharmacy: us online pharmacy – legit canadian pharmacy online

  • 06/05/2022 em 02:49
    Permalink

    I appreciate you sharing this blog post. Really looking forward to read more. Fantastic.

  • 06/05/2022 em 17:05
    Permalink

    81205 923102It can be difficult to write about this subject. I think you did an outstanding job though! Thanks for this! 645680

  • 09/05/2022 em 19:40
    Permalink

    Everything is very open with a really clear explanation of the challenges.
    It was truly informative. Your website is extremely helpful.
    Thanks for sharing!

  • 10/05/2022 em 16:15
    Permalink

    Nerobet giriş işlemleriniz artık tek tık uzağınızda. Güncel giriş adresi ve en yeni promosyonlar ile sizlere hizmet vermekteyiz. Nerobet ile kazanmaya .

  • 13/05/2022 em 05:20
    Permalink

    I’m not certain where you’re getting your information,but great topic. I must spend some time finding out muchmore or working out more. Thank you for wonderful information I was in search of this information for my mission.

  • 16/05/2022 em 08:54
    Permalink

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this post and the rest of the website is very good.

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.