Governador recebe comandante-geral do Exército e apresenta estrutura do Paraná para Escola de Sargentos

O governador Carlos Massa Ratinho Junior recebeu nesta sexta-feira (9), no Palácio Iguaçu, o comandante-geral do Exército Brasileiro, general Paulo Sérgio Nogueira de Oliveira, e uma comitiva com o alto comando da instituição militar. Esta é a primeira visita oficial do comandante ao Estado e, além de Curitiba, ele também irá a Ponta Grossa para visitar a área onde poderá ser instalada a Nova Escola de Sargentos do Exército, um terreno de 45 quilômetros quadrados que hoje abriga a fazenda-modelo da Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária (Embrapa).

No encontro, Ratinho Junior reforçou o interesse do Estado em abrigar a instituição de ensino militar, que deve reunir as estruturas de duas unidades do Exército: a Escola de Sargentos das Armas (ESA), localizada atualmente em Três Corações (MG), e a Escola de Sargentos de Logística, do Rio de Janeiro. Com a nova escola, o Estado deve receber um contingente de cerca de 8 mil pessoas, incluindo 2,5 mil alunos, instrutores, corpo administrativo e os familiares dos militares, o que representará um novo marco de desenvolvimento para o município dos Campos Gerais.

“O Governo do Estado, a prefeitura e a sociedade de Ponta Grossa abraçaram essa iniciativa desde o início. Entendemos que temos o local ideal, além de capacidade de melhorar a estrutura de atendimento para os nossos sargentos”, destacou. “As novas instalações, que podem se tornar a maior Escola Militar das Américas, além da mais moderna, devem inaugurar uma nova era nos Campos Gerais e no Paraná como um todo. É um novo capítulo na nossa história”.

Em junho, Ratinho Junior esteve em Brasília para definir com a Embrapa a possibilidade de cessão do terreno ao Exército. Uma comitiva da corporação já tinha vindo a Ponta Grossa para conhecer a área que pode abrigar as futuras dependências – a única entre as três cidades (Ponta Grossa, Recife e Santa Maria) em que o terreno não pertence ao Exército. Em contrapartida à cessão do imóvel, a Embrapa ocuparia uma área do Exército localizada no município vizinho de Palmeira.

Além desse local, o Governo do Estado a prefeitura podem também ceder outras áreas para a corporação, incluindo uma fazenda em Campo Largo onde a instituição pode implantar um campo de instruções que serviria à estrutura da Escola de Sargentos.

“Acreditamos muito nesse projeto e não medimos esforços para fazer com que ele aconteça. Os 45 quilômetros quadrados disponibilizados apenas em Ponta Grossa, além de outros imóveis, representam um incremento impressionante ao patrimônio do Exército”, disse. “A estrutura da Escola de Sargentos vem para transformar ainda mais o Paraná. Será uma nova cidade dentro de outra cidade”.

SELEÇÃO – O general Paulo Sérgio também esteve nesta semana em Porto Alegre e Santa Maria (RS). A cidade gaúcha é uma das que disputam com Ponta Grossa a implantação da Escola de Sargentos, além de Recife (PE). Nos estudos iniciais, o Exército considerava áreas em 16 localidades, até selecionar essas três. A decisão final virá em agosto, após submissão ao Órgão Colegiado Superior da corporação.

“As três cidades foram selecionadas pelas características e as condicionantes que precisamos. Estamos vindos de Santa Maria e agora, em Ponta Grossa, vamos conhecer o projeto pessoalmente, e depois também a Recife”, explicou o comandante. “É uma decisão muito técnica, porque a Escola será para sempre, uma verdade cidade onde será instalada, o que mostra a grandeza desse projeto. O Paraná se engajou nessa disputa. Ficamos honrados”.

PONTA GROSSA – Em Ponta Grossa, há a possibilidade de disponibilizar outros imóveis na cidade para instalações dos Próprios Nacionais Residenciais (PNR), para moradia de militares e familiares. Além disso, o Aeroporto Sant’Ana passará por uma reforma e terá um novo pátio de aeronaves, estacionamento de veículos e um terminal de passageiros com mais de 2 mil metros quadrados. O investimento é de R$ 35 milhões. Um hangar será disponibilizado para a futura escola.

Segundo a prefeitura, entre os pontos fortes da cidade estão a área disponibilizada, a relação com as estruturas do Exército já exsitentes na cidade e a qualidade de vida percebida através da saúde, educação e condições básicas, como energia e saneamento básico. “É uma cidade que se preparou e está pronta para receber essa estrutura. Será muito produtivo para a nossa economia e a nossa sociedade”, disse a prefeita Elizabeth Schmidt.

A infraestrutura e a localização de Ponta Grossa são pontos que se somam a seu favor. Quarta em número de habitantes no Paraná, com uma população de 355 mil pessoas, é a cidade de maior porte mais próxima da Capital. Fica a 108 quilômetros de Curitiba, a cerca de 130 quilômetros do Aeroporto Internacional Afonso Pena e a 200 quilômetros do Porto de Paranaguá.

Mais que isso, é um verdadeiro ramal logístico, com um entroncamento rodoviário que permite acesso fácil às demais regiões paranaenses e aos estados vizinhos. É cortada pela BR-376, a Rodovia do Café, que faz a ligação do porto e da Capital com o Norte e Noroeste do Paraná, além de estados como São Paulo e Mato Grosso do Sul. Também tem o escoamento facilitado para Santa Catarina, Rio Grande do Sul e até Brasília.

PRESENÇAS – Participaram do encontro o comandante de Operações Terrestres, general José Luiz Dias Freitas; o chefe do Estado Maior do Exército, general Marcos Antonio Amaro dos Santos; o chefe do Departamento de Engenharia e Construção, general Júlio César de Arruda; o comandante militar do Sul, general  Valério Stumpf Trindade; o chefe do Departamento de Educação e Cultura do Exército, André Luís Novaes Miranda; o comandante da 5ª Divisão, general de Divisão Carlos José Russo Assumpção Penteado; o assessor do Departamento de Educação e Cultura do Exército, general de Divisão Joarez Alvez Pereira; o diretor de Patrimônio Imobiliário de Meio Ambiente do Exército, general Paulo Alípio Valença; o vice-governador Darci Piana; os secretários Sandro Alex (Infraestrutura e Logística), Romulo Marinho Soares (Segurança Pública) e João Evaristo Debiasi (Comunicação Social e Cultura); o sub-comandante-geral da Polícia Militar, coronel Noé Barroso Torres; o major Sérgio Vieira Benício, representando a Casa Militar; o diretor-geral da Secretaria de Segurança Pública, João Alfredo Zampieri; e a gerente de Projetos da Paraná Projetos, Tyeme Bando.

78 thoughts on “Governador recebe comandante-geral do Exército e apresenta estrutura do Paraná para Escola de Sargentos

  • 17/08/2021 em 00:54
    Permalink

    I have been surfing on-line greater than 3
    hours lately, but I by no means found any attention-grabbing article like yours.
    It’s pretty value sufficient for me. In my view, if all web owners and bloggers made just right content as you probably
    did, the net will be a lot more helpful than ever before.

  • 17/08/2021 em 01:14
    Permalink

    A lot of thanks for your own work on this website. Kim take interest in conducting
    investigation and it’s simple to grasp why. All of us notice
    all regarding the lively means you present insightful guidelines via the web blog and in addition attract contribution from website
    visitors on the concern plus our own child is truly starting to learn a great deal.

    Enjoy the remaining portion of the new year. You are
    doing a tremendous job.[X-N-E-W-L-I-N-S-P-I-N-X]I am really impressed together with your writing
    skills as neatly as with the format for your weblog. Is this a paid subject matter or
    did you modify it your self? Either way stay up the nice high quality writing, it is rare to see a nice weblog like this one nowadays.

    Also visit my blog post … Evo Naturals Hemp Gummies

  • 17/08/2021 em 01:15
    Permalink

    Unquestionably believe that which you said. Your favorite justification appeared to be at the web the easiest factor to take into accout
    of. I say to you, I certainly get irked at the same time as people consider issues that they plainly
    don’t realize about. You managed to hit the nail upon the highest as well as defined out the entire
    thing with no need side effect , people can take a signal. Will
    probably be back to get more. Thank you

  • 17/08/2021 em 01:49
    Permalink

    It’s great that you are getting thoughts from this article as well as from
    our discussion made at this time.

  • 17/08/2021 em 01:59
    Permalink

    I think that everything posted was actually very reasonable.

    However, what about this? what if you wrote a catchier post title?
    I am not suggesting your information isn’t good., however what if you
    added a post title to maybe get a person’s attention? I mean Governador recebe comandante-geral do Exército e apresenta
    estrutura do Paraná para Escola de Sargentos –
    Gazeta Regional is kinda boring. You ought to
    glance at Yahoo’s front page and see how they create news headlines to
    get people to open the links. You might add a related video or a related pic or
    two to get readers interested about everything’ve written. Just my
    opinion, it would make your website a little livelier.

    Feel free to visit my blog :: Oracle Leaf CBD Reviews

  • 17/08/2021 em 02:11
    Permalink

    Having read this I believed it was extremely
    enlightening. I appreciate you finding the time and effort
    to put this information together. I once again find myself personally
    spending way too much time both reading and commenting.

    But so what, it was still worth it!

    Feel free to surf to my website; DFine8 Reviews

  • 17/08/2021 em 02:50
    Permalink

    I was recommended this website by my cousin. I am not sure whether this post
    is written by him as no one else know such detailed about my problem.
    You are amazing! Thanks!

  • 17/08/2021 em 02:55
    Permalink

    Pretty section of content. I just stumbled upon your web site and in accession capital to
    assert that I acquire actually enjoyed account your blog posts.

    Any way I’ll be subscribing to your augment and
    even I achievement you access consistently quickly.

    Here is my web page … Glacier Air Conditioner

  • 17/08/2021 em 03:00
    Permalink

    Can I simply say what a comfort to uncover somebody who
    actually understands what they’re discussing on the net.
    You certainly realize how to bring an issue to light and make it important.
    More people have to check this out and understand this side of your story.
    I can’t believe you’re not more popular given that you definitely possess the gift.

  • 17/08/2021 em 03:04
    Permalink

    Very good information. Lucky me I ran across your site by accident (stumbleupon).
    I’ve book marked it for later!

    Here is my page :: Sion Cooler

  • 17/08/2021 em 04:09
    Permalink

    Fantastic beat ! I wish to apprentice while you amend your website, how could i subscribe
    for a blog web site? The account helped me a acceptable deal.

    I had been a little bit acquainted of this your broadcast provided bright clear idea

    Take a look at my homepage – Slim X Keto Review

  • 17/08/2021 em 04:37
    Permalink

    I was suggested this web site by way of my cousin. I’m not certain whether or not this put up is written through him as no one else
    understand such unique approximately my difficulty. You are amazing!
    Thanks!

    Look into my webpage: Oracle Leaf CBD Reviews

  • 17/08/2021 em 05:04
    Permalink

    Hi! I’m at work browsing your blog from my new apple iphone!
    Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts!
    Carry on the outstanding work!

    My blog post; Amellia Cream Reviews

  • 17/08/2021 em 05:38
    Permalink

    I believe this is among the so much significant info for me.
    And i am glad studying your article. But should remark on some normal issues, The site taste is perfect, the articles
    is truly excellent :D. Excellent activity, cheers.

    My web site – D-Fine8

  • 17/08/2021 em 05:54
    Permalink

    I loved as much as you will receive carried out right here.

    The sketch is attractive, your authored subject matter stylish.

    nonetheless, you command get got an nervousness over
    that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this increase.

  • 17/08/2021 em 06:55
    Permalink

    Those odds shrink to 134.five million to 1 with a single-entry ticket.

  • 17/08/2021 em 07:06
    Permalink

    Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this article and the rest of
    the site is very good.

  • 17/08/2021 em 07:15
    Permalink

    Hi i am kavin, its my first occasion to commenting anywhere, when i read this piece of writing i
    thought i could also make comment due to this sensible article.

    my web-site … DFine8

  • 17/08/2021 em 10:45
    Permalink

    I want to express my appreciation to this writer for bailing me out of this trouble.

    Just after exploring throughout the world-wide-web and finding strategies which were not beneficial, I thought my life was done.
    Being alive without the strategies to the difficulties you’ve fixed by way of your entire article
    content is a crucial case, and the ones which could have adversely damaged my career if
    I hadn’t discovered your web page. Your own personal skills and kindness in dealing with a lot of things was
    vital. I am not sure what I would’ve done if I hadn’t come
    upon such a thing like this. I’m able to at this point look ahead to my future.
    Thanks for your time so much for your skilled and results-oriented guide.
    I will not be reluctant to suggest the sites to anybody who should get
    care about this problem.

    Also visit my web-site … Keto LeanX Reviews (http://www.fotosombra.com.br)

  • 17/08/2021 em 11:47
    Permalink

    I together with my guys have already been digesting the good tips and hints
    located on the blog and the sudden got a horrible suspicion I had not expressed respect
    to the website owner for those strategies. The young men were
    definitely as a result joyful to read all of them and already have undoubtedly been enjoying those things.
    Appreciation for truly being very kind and also for selecting this sort of helpful themes most people
    are really desperate to be informed on. Our own honest apologies for not expressing appreciation to earlier.

    Feel free to visit my web page; Keto Complete Reviews – http://www.wizardhardware.com/

  • 17/08/2021 em 12:25
    Permalink

    Hey There. I found your blog using msn. That is a really
    neatly written article. I’ll make sure to bookmark it and return to read extra
    of your useful info. Thanks for the post. I will certainly
    return.

    Here is my site – Virectin Reviews

  • 17/08/2021 em 13:36
    Permalink

    I blog frequently and I really appreciate your content. The article has truly peaked my interest.
    I will bookmark your website and keep checking for new
    information about once per week. I opted in for your Feed
    as well.

    Here is my web blog – Spore Mens Vitality Mix Side Effects (cgoforo.net)

  • 17/08/2021 em 14:30
    Permalink

    Do you have a spam problem on this website; I also am
    a blogger, and I was wondering your situation; many of us
    have created some nice practices and we are looking to exchange
    techniques with others, be sure to shoot me an e-mail
    if interested.

  • 17/08/2021 em 14:55
    Permalink

    Hi there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
    I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any tips?

  • 17/08/2021 em 15:01
    Permalink

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this
    topic to be actually something which I think I
    would never understand. It seems too complicated
    and very broad for me. I’m looking forward for your next post, I’ll try
    to get the hang of it!

    Review my website :: shihan.com.ru

  • 17/08/2021 em 15:14
    Permalink

    This is a good tip particularly to those fresh to the blogosphere.
    Brief but very accurate info? Thanks for sharing this one.
    A must read article!

    Look into my web-site D-Fine8 Reviews

  • 17/08/2021 em 17:02
    Permalink

    When I initially commented I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time
    a comment is added I receive four emails with the exact same comment.
    Is there an easy method you are able to remove me from that service?

    Cheers!

  • 17/08/2021 em 17:06
    Permalink

    Wow that was odd. I just wrote an really long comment but after I clicked submit
    my comment didn’t show up. Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyways, just wanted to say superb blog!

  • 17/08/2021 em 17:40
    Permalink

    Good day! I just wish to offer you a big thumbs up for the great information you have
    here on this post. I’ll be coming back to your website for more soon.

  • 17/08/2021 em 18:02
    Permalink

    Superb website youu have here but I was wondering if you
    knew of any forums that ϲover the same topics discussed in thks
    article? I’d really loѵe to be a part of community where I can get responses rom otһег experienced іndividuals that share the same interest.
    If you have any suggestions, pleɑse let me know. Kudos!

    My blog :: budnbee

  • 17/08/2021 em 18:42
    Permalink

    Hello there! I could have sworn I’ve been to this website before but after reading through some of
    the post I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m definitely happy
    I found it and I’ll be bookmarking and checking back frequently!

  • 17/08/2021 em 18:59
    Permalink

    Howdy! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for
    some targeted keywords but I’m not seeing very good gains.
    If you know of any please share. Appreciate it!

  • 17/08/2021 em 20:20
    Permalink

    I was suggested this blog by my cousin. I am not sure whether
    this post is written by him as no one else know
    such detailed about my problem. You are wonderful! Thanks!

  • 18/08/2021 em 01:49
    Permalink

    I enjoy what you guys are usually up too. This sort of clever work and coverage!
    Keep up the good works guys I’ve added you guys to blogroll.

  • 24/08/2021 em 01:28
    Permalink

    Hello there! I could have sworn I’ve been to this website before but
    after browsing through some of the post I realized it’s new to me.
    Nonetheless, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking and checking
    back frequently!

  • 29/08/2021 em 15:33
    Permalink

    Excellent, what a webpage it is! This website gives valuable information to
    us, keep it up.

  • 22/09/2021 em 10:09
    Permalink

    Tremendous things here. I’m very glad to see your post.
    Thank you a lot and I’m having a look ahead to contact you.
    Will you kindly drop me a mail?

    Here is my website – 벳가이드

  • 01/10/2021 em 05:12
    Permalink

    Hi there! Would you mind if I share your blog with my myspace group?
    There’s a lot of people that I think would really enjoy your content.
    Please let me know. Many thanks

  • 10/10/2021 em 07:22
    Permalink

    Hello there, You have done a fantastic job. I’ll definitely digg it
    and personally suggest to my friends. I am confident they will be benefited from this website.

  • 14/10/2021 em 07:13
    Permalink

    Good day! This is kind of off topic but I need some
    help from an established blog. Is it very difficult to set up
    your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty
    fast. I’m thinking about creating my own but I’m not sure where to begin.
    Do you have any points or suggestions? Appreciate it

  • 25/10/2021 em 04:33
    Permalink

    Thiѕ website really has aⅼl the info I ᴡanteɗ concerning this subject and didn’t know who to ask.

    Feel fгеe to surf to my web site; Blog

  • 25/10/2021 em 11:43
    Permalink

    Have you ever consiԀered about including a
    little bit more than just youг articles? I mean, what yоu sɑy іs fundamsntal and all.
    Nevertheless think about iif youu added some great pictures oor video
    cⅼips to gіve your pists more, “pop”! Your content iѕ excellent but with imaցes annd viⅾeo clips, this site could definitely be one of the most
    beneficial inn iits niche. Superb blog!

    Visit my web-site: browse around this site

  • 01/11/2021 em 06:36
    Permalink

    wonderful points altogether, you just won a new reader.
    What would you suggest about your post that you made some days in the past?

    Any certain?

  • 18/11/2021 em 02:14
    Permalink

    I’m truly enjoying the design and layout of your blog.
    It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and
    visit more often. 온라인카지노

  • 18/11/2021 em 09:48
    Permalink

    I’m truly enjoying the design and layout of your blog.
    It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and
    visit more often. 바카라

  • 19/11/2021 em 01:50
    Permalink

    I’m truly enjoying the design and layout of your blog.
    It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and
    visit more often. 바카라

  • 20/11/2021 em 14:55
    Permalink

    This is really great work. Thank you for sharing such a good and useful information.
    This is a great inspiring article.카지노

  • 21/11/2021 em 14:30
    Permalink

    I’m truly enjoying the design and layout of your blog.
    It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and
    visit more often. 바카라

  • 22/11/2021 em 14:34
    Permalink

    This is really great work. Thank you for sharing such a good and useful information.
    This is a great inspiring article.바카라

  • 23/11/2021 em 15:21
    Permalink

    I’m truly enjoying the design and layout of your blog.
    It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and
    visit more often. 카지노사이트

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.