Frimesa recebe BNDES para diálogo sobre fontes de financiamentos

A Frimesa Cooperativa Central e suas filiadas – Lar, C.Vale, Copagril, Copacol e Primato – recebeu na última sexta-feira (21) o diretor de Crédito e Garantia do Banco Nacional de Desenvolvimento Econômico e Social (BNDES), Petrônio Duarte, o diretor de infraestrutura Concessões Parceria Público-Privado, Fábio Abrahão e o diretor de mercado de capitais participações e reestruturações de empresas, Bruno Laskoesky.

A programação contou apresentações institucionais e de projetos das cooperativas e visitas nas instalações das cooperativas Frimesa e Lar. No período da tarde, as cooperativas de crédito Sicredi, Sicoob e Cresol se reuniram com os diretores do BNDES para apresentar seus potenciais financeiros e trocar sugestões.

Parcerias
O BNDES financiará a ampliação da capacidade produtiva da Frimesa e da Lar. As operações possibilitarão a criação de 9 mil empregos durante a fase de implementação dos projetos e outros 5.800 para operação das indústrias, após a conclusão. As ampliações irão gerar renda para os pequenos produtores rurais cooperados. Os financiamentos somam R$ 633,9 milhões, sendo R$ 490 milhões para a Frimesa e R$ 143,9 milhões para a Lar.

“Também queremos ter uma melhor comunicação com as cooperativas. O sistema cooperativo agropecuário brasileiro possui quase um milhão de cooperados. Esse tipo de operação é uma forma eficiente de beneficiar os produtores rurais, em especial aqueles de pequeno e médio porte, além de ser importante para o desenvolvimento econômico regional e do agronegócio do País”, reforça o diretor de Crédito e Garantia do BNDES, Petrônio Cançado.

Do montante destinado à Frimesa, o BNDES liberará R$ 370 milhões de forma direta e os R$ 120 milhões restantes serão repassados de forma indireta. Os recursos serão investidos na construção e instalação de uma nova unidade frigorífica para abate de suínos e produção de frigorificados, localizada em Assis Chateaubriand (PR), com capacidade de processamento inicial de até 3.750 cabeças por dia e 7500 cabeças em dois turnos.

“A operação de financiamento realizada pelo BNDES é de vital importância no projeto de expansão da suinocultura da Frimesa e suas cinco cooperativas filiadas, oportunizando ainda a diversificação de renda dos produtores rurais”, destaca Valter Vanzella, diretor-presidente da cooperativa.

SOBRE A FRIMESA
Presente no mercado brasileiro de alimentos há 44 anos, a Frimesa Cooperativa Central do Oeste paranaense industrializa a matéria-prima de produtores de cinco cooperativas filiadas – Copagril, Lar, C.Vale, Copacol e Primato. Atua no segmento de carne suína e derivados de leite com foco na produção de alimentos de valor agregado.

A Frimesa possui um portfólio de mais de 440 produtos e o faturamento de 2020 chegou aos R$ 4,29 bilhões. São 8.106 colaboradores e mais de 20.000 pessoas envolvidas nas cadeias de suíno e leite. É a 4ª maior indústria de carne suína do Brasil, 1ª maior empresa do Paraná em abate suíno e a 3ª maior indústria de lácteos do Paraná.

Informações da Assessoria Frimesa.

 

82 thoughts on “Frimesa recebe BNDES para diálogo sobre fontes de financiamentos

  • 28/08/2021 em 06:58
    Permalink

    Your mode of explaining the whole thing in this post is genuinely fastidious,
    all can without difficulty understand it, Thanks a lot.

  • 29/08/2021 em 19:08
    Permalink

    I am genuinely thankful to the holder of this web site who has shared this wonderful piece of writing at here.

  • 31/08/2021 em 13:52
    Permalink

    Touche. Solid arguments. Keep up the amazing work.

  • 01/09/2021 em 13:42
    Permalink

    Great web site. Plenty of useful information here.
    I’m sending it to a few pals ans also sharing in delicious.
    And certainly, thanks on your effort!

  • 02/09/2021 em 12:43
    Permalink

    These are truly enormous ideas in about blogging.
    You have touched some good factors here. Any way keep up wrinting.

  • 04/09/2021 em 07:03
    Permalink

    These are genuinely wonderful ideas in concerning blogging.
    You have touched some fastidious things here. Any way keep up wrinting.

  • 05/09/2021 em 09:11
    Permalink

    My spouse and I stumbled over here different web page
    and thought I might as well check things out. I like what I see so now i’m following you.
    Look forward to going over your web page repeatedly.

  • 05/09/2021 em 20:53
    Permalink

    I every time used to study article in news papers but
    now as I am a user of internet so from now I am using net for content, thanks to web.

  • 10/09/2021 em 10:19
    Permalink

    What’s Taking place i’m new to this, I stumbled upon this I
    have found It absolutely helpful and it has aided me out loads.
    I am hoping to contribute & aid different users like its helped me.
    Good job. quest bars http://j.mp/3jZgEA2 quest bars

  • 11/09/2021 em 06:35
    Permalink

    Today, while I was at work, my sister stole
    my apple ipad and tested to see if it can survive a 25 foot drop, just
    so she can be a youtube sensation. My apple ipad
    is now destroyed and she has 83 views. I know this is completely off
    topic but I had to share it with someone! cheap flights
    http://1704milesapart.tumblr.com/ cheap flights

  • 25/10/2021 em 17:54
    Permalink

    Greetings from Colorado! I’m bored at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break.

    I love the info you provide here and can’t wait to take a look when I get home.
    I’m shocked at how quick your blog loaded on my phone ..
    I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, great blog!

  • 14/11/2021 em 07:55
    Permalink

    Great web site. A lot of useful information here.
    I’m sending it to several buddies ans additionally sharing in delicious.
    And naturally, thanks in your sweat!

  • 20/11/2021 em 20:17
    Permalink

    Hi, i feel that i saw you visited my web site so i came to return the favor?.I’m attempting to in finding issues to improve my site!I assume its ok to use some of your concepts!!|

  • 23/12/2021 em 07:06
    Permalink

    Hello! This post couldn’t be written any better! Reading this
    post reminds me of my old room mate! He always kept chatting about this.
    I will forward this post to him. Pretty sure he will have a good read.
    Thanks for sharing!

  • 04/01/2022 em 22:28
    Permalink

    Thanks a bunch for sharing this with all of us you really know what you’re talking approximately! Bookmarked. Please additionally seek advice from my web site =). We may have a link alternate contract among us|

  • 10/01/2022 em 18:56
    Permalink

    Remarkable issues here. I am very satisfied to peer your article. Thank you a lot and I’m having a look forward to contact you. Will you kindly drop me a e-mail?|

  • 14/01/2022 em 23:31
    Permalink

    Pretty! This has been a really wonderful article. Many thanks for providing this information.|

  • 20/01/2022 em 00:39
    Permalink

    Thankfulness to my father who stated to me on the topic of this website, this weblog is genuinely remarkable.|

  • 22/01/2022 em 19:35
    Permalink

    I’ve learn several excellent stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting. I surprise how a lot effort you place to make this sort of excellent informative website.|

  • 25/01/2022 em 10:16
    Permalink

    Woah! I’m really digging the template/theme of this website. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s tough to get that “perfect balance” between usability and appearance. I must say you’ve done a awesome job with this. Also, the blog loads extremely fast for me on Firefox. Exceptional Blog!|

  • 31/01/2022 em 08:42
    Permalink

    Very quickly this website will be famous amid all blogging and site-building people, due to it’s good content|

  • 03/02/2022 em 16:04
    Permalink

    Very good information. Lucky me I recently found your blog by chance (stumbleupon). I have bookmarked it for later!|

  • 05/02/2022 em 01:45
    Permalink

    Thanks for your wonderful post! It has long been very helpful. I hope that you’ll continue sharing your wisdom with us.

  • 22/02/2022 em 12:47
    Permalink

    I’ll right away snatch your rss as I can’t in finding your e-mail subscription link or e-newsletter service. Do you’ve any? Kindly permit me know so that I may subscribe. Thanks.|

  • 25/02/2022 em 06:17
    Permalink

    I blog frequently and I really appreciate your information. Your article has really peaked my interest. I am going to book mark your site and keep checking for new details about once a week. I subscribed to your RSS feed too.|

  • 25/02/2022 em 06:50
    Permalink

    Superb blog! Do you have any tips for aspiring writers? I’m planning to start my own blog soon but I’m a little lost on everything. Would you advise starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many choices out there that I’m totally overwhelmed .. Any ideas? Appreciate it!|

  • 28/02/2022 em 02:38
    Permalink

    Wow, wonderful blog layout! How long have you been blogging for? you made blogging look easy. The overall look of your website is great, as well as the content!|

  • 07/03/2022 em 01:58
    Permalink

    I’m extremely impressed with your writing skills and also with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it’s rare to see a great blog like this one nowadays.|

  • 16/03/2022 em 05:25
    Permalink

    Hi, I think your site might be having browser compatibility issues. When I look at your blog site in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, wonderful blog!|

  • 21/03/2022 em 15:02
    Permalink

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You obviously know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something enlightening to read?|

  • 23/03/2022 em 15:34
    Permalink

    Greetings! Very helpful advice within this article! It’s the little changes that make the largest changes. Thanks for sharing!|

  • 25/03/2022 em 10:41
    Permalink

    Terrific article! That is the kind of information that are supposed to be shared around the internet. Shame on Google for no longer positioning this post upper! Come on over and discuss with my site . Thanks =)|

  • 25/03/2022 em 13:16
    Permalink

    At this time I am going to do my breakfast, later than having my breakfast coming over again to read more news.|

  • 25/03/2022 em 21:55
    Permalink

    I would like to thank you for the efforts you’ve put in penning this blog.
    I really hope to view the same high-grade content by
    you later on as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my own, personal site now 😉

  • 26/03/2022 em 01:01
    Permalink

    It’s not my first time to go to see this website, i am browsing this web page dailly and get nice data from here all the time.|

  • 27/03/2022 em 00:05
    Permalink

    Good blog you have here.. It’s hard to find excellent writing like yours nowadays.
    I honestly appreciate people like you! Take care!!

  • 28/03/2022 em 11:37
    Permalink

    When I initially commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time a comment is added I get several emails with the same comment. Is there any way you can remove people from that service? Appreciate it!|

  • 28/03/2022 em 22:45
    Permalink

    Hello there, just was aware of your weblog thru Google, and found that it is truly informative. I’m gonna be careful for brussels. I will be grateful should you proceed this in future. Many people shall be benefited from your writing. Cheers!|

  • 02/04/2022 em 00:16
    Permalink

    Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates. I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.|

  • 02/04/2022 em 03:01
    Permalink

    Great article. I’m experiencing a few of these issues as well..|

  • 02/04/2022 em 07:26
    Permalink

    It’s awesome to pay a quick visit this site and reading the views of all mates regarding this article, while I am also keen of getting experience.|

  • 04/04/2022 em 14:26
    Permalink

    I read this article completely concerning the comparison of newest and earlier technologies, it’s awesome article.|

  • 07/04/2022 em 01:07
    Permalink

    Have you ever considered about adding a little bit more
    than just your articles? I mean, what you say is valuable and all.

    Nevertheless think of if you added some great graphics or video clips to give your posts more, “pop”!
    Your content is excellent but with images and video clips, this site could certainly be one of
    the best in its field. Wonderful blog!

  • 07/04/2022 em 21:00
    Permalink

    Do you mind if I quote a few of your posts as long as I provide credit and sources back to your blog? My blog site is in the very same area of interest as yours and my users would genuinely benefit from some of the information you present here. Please let me know if this alright with you. Thank you!|

  • 10/04/2022 em 03:27
    Permalink

    Hello, I desire to subscribe for this web site to take most recent updates, therefore where can i do it please help.|

  • 10/04/2022 em 06:42
    Permalink

    Hello there! I could have sworn I’ve visited this website before but after browsing through some of the posts I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely pleased I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back frequently!|

  • 10/04/2022 em 11:45
    Permalink

    What’s up, all is going nicely here and ofcourse every one
    is sharing information, that’s in fact good,
    keep up writing.

  • 13/04/2022 em 00:26
    Permalink

    Have you ever thought about writing an ebook or guest authoring on other sites? I have a blog based upon on the same information you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my subscribers would enjoy your work. If you’re even remotely interested, feel free to shoot me an e-mail.|

  • 13/04/2022 em 02:45
    Permalink

    A person necessarily assist to make critically articles I’d state. This is the very first time I frequented your website page and to this point? I surprised with the research you made to make this actual post amazing. Fantastic process!|

  • 14/04/2022 em 18:35
    Permalink

    whoah this blog is fantastic i love reading your posts. Keep up the good work! You realize, lots of people are looking around for this info, you could help them greatly. |

  • 22/04/2022 em 05:18
    Permalink

    Hello There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I’ll make sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I will definitely return.|

  • 24/04/2022 em 03:15
    Permalink

    It’s really very complex in this full of activity life to listen news on Television, so I simply use world wide web for that purpose, and take the most recent news.|

  • 27/04/2022 em 03:55
    Permalink

    Since the admin of this site is working, no uncertainty very quickly it will be famous, due to its quality contents.|

  • 27/04/2022 em 12:27
    Permalink

    Just wish to say your article is as surprising. The clearness in your post is simply excellent and i can assume you are an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the gratifying work.|

  • 30/04/2022 em 19:09
    Permalink

    Wow! In the end I got a webpage from where I be capable of truly take helpful facts regarding my study and knowledge.|

  • 02/05/2022 em 00:35
    Permalink

    What’s up colleagues, how is all, and what you desire to say concerning this piece of writing, in my view its in fact amazing in favor of me.|

  • 03/05/2022 em 21:10
    Permalink

    Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that I’ve truly enjoyed browsing your blog posts. After all I’ll be subscribing to your rss feed and I hope you write once more soon!|

  • 06/05/2022 em 09:51
    Permalink

    After I initially commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on each time a comment is added I get 4 emails with the same comment. Is there an easy method you are able to remove me from that service? Thanks!|

  • 11/05/2022 em 10:07
    Permalink

    Hi there, There’s no doubt that your web site may
    be having browser compatibility issues. Whenever I take a look at your blog in Safari,
    it looks fine however when opening in I.E., it’s got some overlapping issues.
    I just wanted to provide you with a quick heads up! Other than that, wonderful website!

  • 14/05/2022 em 10:38
    Permalink

    Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it is really informative. I am going to watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future. A lot of people will be benefited from your writing. Cheers!|

  • 16/05/2022 em 13:09
    Permalink

    When someone writes an post he/she keeps the plan of a user in his/her mind that how a user can know it.
    Thus that’s why this post is amazing. Thanks!

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.