Investigações apontam que pelo menos 100 mortos foram vacinados no Paraná

Um cruzamento de dados feito pela Corregedoria Geral da União (CGU) e Secretaria de Saúde do Estado do Paraná aponta que entre as pessoas vacinadas até agora no estado aparecem os CPFs de pessoas que já morreram há anos.
A revelação foi feita pelo presidente da Comissão Especial instalada na Assembleia Legislativa do Paraná para apurar possíveis irregularidades no cumprimento da ordem de vacinação contra a Covid-19 no Estado, deputado Delegado Fernando Francischini.
O grupo de trabalho esteve na região noroeste para investigar indícios de irregularidades em Apucarana e Umuarama, como o caso de uma suposta enfermeira que estaria vendendo doses de vacina contra a covid-19, em Apucarana, e o desvio de dinheiro da saúde pública em Umuarama.

Investigação será ampliada: Segundo Francischini, em Umuarama, além do desvio de R$ 19 milhões que já está em apuração pelo Ministério Público, Gaeco, Gepatrias e Câmara de Vereadores, a comissão se deparou com o fato de números de documentos de pessoas mortas há anos aparecerem nas fichas dos vacinados contra a covid-19.
São dois casos em Umuarama, mas o presidente da comissão diz que outros casos já foram detectados no Estado, principalmente por meio de um cruzamento da CGU e Secretaria da Saúde. Já são mais de 100 casos em que mortos foram vacinados.
O deputado disse que as informações estão sendo compartilhadas com o Ministério Público e polícias para investigação mais profunda. Há a suspeita, segundo ele, de que pode existir uma quadrilha atuando para desviar doses da vacina.

 

Siga nossa página no facebook: facebook.com/gazetagoioere

E nosso Instagram: @gazetagoioere

Envie fotos, vídeos, denúncias e reclamações para a equipe da Gazeta Regional pelo WhatsApp (44) 3522-2537 ou entre em contato pelo (44) 3522-2537.

15 thoughts on “Investigações apontam que pelo menos 100 mortos foram vacinados no Paraná

  • 28/08/2021 em 04:30
    Permalink

    I like the helpful info you provide in your articles.
    I will bookmark your weblog and check again here
    regularly. I’m quite sure I’ll learn lots of new stuff right here!
    Best of luck for the next!

  • 30/08/2021 em 03:57
    Permalink

    Have you ever thought about including a little bit
    more than just your articles? I mean, what you say is fundamental and all.
    However imagine if you added some great images or
    videos to give your posts more, “pop”! Your content is excellent but with images and clips, this blog could undeniably be one of the most beneficial
    in its field. Very good blog!

  • 31/08/2021 em 09:22
    Permalink

    I have to thank you for the efforts you have put in penning this site.
    I really hope to see the same high-grade blog posts by you in the future as well.
    In fact, your creative writing abilities has
    motivated me to get my own blog now 😉

  • 01/09/2021 em 09:50
    Permalink

    certainly like your web-site but you need to check the spelling on quite a few of your
    posts. A number of them are rife with spelling problems and I to find it very bothersome to tell the
    truth then again I will definitely come back again.

  • 02/09/2021 em 17:13
    Permalink

    Heya i’m for the first time here. I came across this board and I find It really useful & it helped me out a lot.
    I hope to give something back and help others like you aided me.

  • 03/09/2021 em 02:59
    Permalink

    Hi, after reading this remarkable post i am too delighted to share my familiarity here
    with friends.

  • 04/09/2021 em 14:50
    Permalink

    Thanks a bunch for sharing this with all people you really understand what
    you’re talking about! Bookmarked. Please also consult with my web site =).
    We can have a hyperlink exchange arrangement among us

  • 04/09/2021 em 21:00
    Permalink

    What i do not realize is actually how you are now not really a lot more smartly-preferred than you may be
    now. You are so intelligent. You know therefore considerably
    on the subject of this subject, produced me personally consider it from a
    lot of varied angles. Its like women and men aren’t involved unless
    it’s one thing to accomplish with Woman gaga!
    Your own stuffs great. Always take care of it up!

  • 05/09/2021 em 09:20
    Permalink

    Nice weblog right here! Also your website so much up very fast!
    What host are you the use of? Can I am getting your associate hyperlink for your host?
    I wish my site loaded up as quickly as yours lol

  • 10/09/2021 em 06:45
    Permalink

    Nice blog here! Also your website loads up very fast!
    What host are you using? Can I get your affiliate link to your host?
    I wish my site loaded up as quickly as yours lol quest bars http://bit.ly/3jZgEA2 quest bars

  • 11/09/2021 em 23:36
    Permalink

    I’m extremely inspired along with your writing talents as smartly as
    with the format in your weblog. Is that this a paid subject matter or did
    you modify it your self? Anyway stay up the nice quality writing, it’s rare to peer a nice
    weblog like this one nowadays.. scoliosis surgery https://0401mm.tumblr.com/ scoliosis surgery

  • 13/09/2021 em 14:56
    Permalink

    Excellent goods from you, man. I’ve consider your stuff prior to and you’re just
    extremely magnificent. I really like what you’ve got right here, certainly like what
    you’re saying and the way in which in which you assert it.
    You are making it enjoyable and you still care for to stay it sensible.
    I cant wait to read far more from you. That is actually a wonderful site.
    quest bars https://www.iherb.com/search?kw=quest%20bars quest bars

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.