Rancho Alegre manifesta interesse na compra de vacinas contra a Covid-19

O município de Rancho Alegre D’Oeste confirmou nesta semana, interesse na participação do consórcio público para a compra de vacinas contra a Covid-19. O termo de adesão ao consórcio foi assinado pelo prefeito Aristeu Ceniz.

O consórcio é uma espécie de plano ‘b’, caso o Governo Federal não consiga suprir toda a demanda de vacina através do PNI – Plano Nacional de Imunização. “Nosso objetivo é garantir vacina para a nossa população no mais breve tempo possível e permitir que tudo volte à normalidade, com saúde para todos”, afirma o prefeito.

Na região, além de Rancho Alegre D’Oeste, outros 18 municípios haviam manifestado interesse no consórcio até esta sexta-feira, dia 5. A expectativa é que todas as 25 prefeituras da Comcam assinem o documento e que até o dia 22 de março o consórcio já esteja funcionando.

A compra de vacina no modelo de consórcio se tornou possível graças ao entendimento do Supremo Tribunal Federal (STF) de que estados e municípios podem adquirir doses do imunizante, caso o Programa Nacional de Imunização (PNI) não seja cumprido.

“Participar desse consórcio para a aquisição de vacinas, nos dá a esperança de poder vacinar mais pessoas no município e voltarmos logo à nossa normalidade”, afirma Aristeu.

O próximo passo será o envio de projeto para a Câmara de Vereadores, que fará uma avaliação da proposta, podendo aprovar ou não a adesão do município ao consórcio.

 

Siga nossa página no facebook: facebook.com/gazetagoioere

E nosso Instagram: @gazetagoioere

Envie fotos, vídeos, denúncias e reclamações para a equipe da Gazeta Regional pelo WhatsApp (44) 3522-2537 ou entre em contato pelo (44) 3522-2537.

16 thoughts on “Rancho Alegre manifesta interesse na compra de vacinas contra a Covid-19

  • 28/08/2021 em 14:37
    Permalink

    Spot on with this write-up, I honestly think this website needs
    much more attention. I’ll probably be back again to read through more,
    thanks for the information!

  • 30/08/2021 em 06:02
    Permalink

    Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you, However I am having
    issues with your RSS. I don’t know why I can’t subscribe to it.
    Is there anybody getting identical RSS issues? Anyone that knows the answer will
    you kindly respond? Thanx!!

  • 31/08/2021 em 08:13
    Permalink

    I’ve been browsing online more than 4 hours today, yet I never found any interesting article like yours.
    It is pretty worth enough for me. Personally, if all website
    owners and bloggers made good content as you did, the web will be a lot more useful than ever before.

  • 01/09/2021 em 20:51
    Permalink

    Good day! Do you know if they make any plugins to assist with SEO?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good results.

    If you know of any please share. Thank you!

  • 02/09/2021 em 08:31
    Permalink

    I am curious to find out what blog system you are working with?
    I’m experiencing some minor security problems with my latest
    site and I’d like to find something more safe.
    Do you have any suggestions?

  • 02/09/2021 em 09:06
    Permalink

    There is definately a lot to find out about this topic. I really like all of
    the points you’ve made.

  • 04/09/2021 em 04:56
    Permalink

    Hello colleagues, fastidious post and nice urging commented here, I am truly enjoying by these.

  • 04/09/2021 em 23:13
    Permalink

    An outstanding share! I have just forwarded this onto a coworker who has been doing a little homework on this.
    And he actually ordered me dinner because I discovered it for him…
    lol. So allow me to reword this…. Thanks for the meal!!
    But yeah, thanx for spending some time to discuss this subject here on your web page.

  • 06/09/2021 em 08:00
    Permalink

    Heya i’m for the first time here. I found this board and
    I find It truly useful & it helped me out much. I hope
    to give something back and aid others like you helped me.

  • 10/09/2021 em 02:22
    Permalink

    First off I want to say superb blog! I had a quick question in which I’d like to ask if you do not mind.
    I was interested to know how you center yourself and clear
    your head before writing. I’ve had difficulty clearing my mind in getting my thoughts out.
    I do take pleasure in writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes tend to be lost just trying to figure out how to begin. Any
    recommendations or tips? Appreciate it! quest bars http://j.mp/3C2tkMR quest bars

  • 12/09/2021 em 08:11
    Permalink

    Hello there! Would you mind if I share your blog with my
    twitter group? There’s a lot of folks that I think would really enjoy your content.
    Please let me know. Thanks ps4 https://bit.ly/3nkdKIi ps4 games

  • 13/09/2021 em 01:20
    Permalink

    I always spent my half an hour to read this web site’s content all the time along with a cup of coffee.
    scoliosis surgery https://0401mm.tumblr.com/ scoliosis
    surgery

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.