Sanepar alerta que frio intenso e geadas podem romper hidrômetro

Com a chegada do frio e a previsão de geada em algumas regiões do Estado, a Companhia de Saneamento do Paraná (Sanepar) lembra os clientes que os cuidados com o hidrômetro são ainda mais necessários nos próximos meses.

O medidor de água, chamado pela população de “relógio”, pode ser danificado e até mesmo romper. As baixas temperaturas favorecem o congelamento da água dentro dos canos, fazendo com que estourem. Além de transtornos para a Sanepar, que precisa substituir os hidrômetros, também o cliente é prejudicado, podendo ter problemas com vazamentos e ficar sem água até que o equipamento seja trocado.

A proteção do hidrômetro pode ser feita com caixa de papelão, plástico, lona ou madeira. Podem ser usados outros tipos de materiais que impeçam o acúmulo de gelo sobre o hidrômetro e o encanamento, desde que não fiquem em contato direto com a estrutura. O material deve ser de fácil remoção para que o leiturista faça a medição.

FRIO: – O inverno começará oficialmente no dia 21 de junho, mas as temperaturas baixas já são realidade em várias cidades do Paraná. De acordo com o Sistema de Tecnologia e Monitoramento Ambiental do Paraná (Simepar), nesta segunda-feira foi registrada a menor temperatura do ano em 31 cidades. Em pelo menos 14, a semana começou abaixo de 5º C.

O Simepar explica que uma massa de ar frio e seco sobre o Estado causou as menores temperaturas do ano em diversas estações meteorológicas. Foram registrados núcleos muito frios no Oeste (Cascavel e Toledo), no Centro (Guarapuava), nos Campos Gerais (Telêmaco Borba) e no Norte Pioneiro (Cambará).

Na Região Metropolitana de Curitiba as mínimas oscilaram entre 4,8 °C na Lapa e 6,7 °C em Curitiba. A semana começou com tempo estável em todo o Paraná e as temperaturas devem permanecer baixas. Há previsão de frio mais rigoroso e ocorrência de geadas nas regiões Sudoeste, Sul, Centro-Sul, Campos Gerais e sul da Grande Curitiba.

 

Siga nossa página no facebook: facebook.com/gazetagoioere

E nosso Instagram: @gazetagoioere

Envie fotos, vídeos, denúncias e reclamações para a equipe da Gazeta Regional pelo WhatsApp (44) 3522-2537 ou entre em contato pelo (44) 3522-2537.

16 thoughts on “Sanepar alerta que frio intenso e geadas podem romper hidrômetro

  • 28/08/2021 em 07:43
    Permalink

    I am sure this article has touched all the internet users, its really really good paragraph on building up new website.

  • 30/08/2021 em 08:07
    Permalink

    For newest news you have to go to see world wide
    web and on world-wide-web I found this website as a finest site
    for newest updates.

  • 31/08/2021 em 08:09
    Permalink

    You could certainly see your enthusiasm in the work you write.
    The sector hopes for even more passionate writers like you who are
    not afraid to say how they believe. At all times go after your heart.

  • 01/09/2021 em 14:16
    Permalink

    I was suggested this website through my cousin. I
    am no longer sure whether this submit is written by him as no one else know such specified approximately my
    problem. You’re amazing! Thank you!

  • 01/09/2021 em 16:54
    Permalink

    We are a group of volunteers and opening a new scheme in our
    community. Your site offered us with useful info to work on. You
    have done a formidable task and our whole neighborhood will
    probably be grateful to you.

  • 02/09/2021 em 08:21
    Permalink

    What’s up friends, pleasant post and nice arguments commented here,
    I am actually enjoying by these.

  • 04/09/2021 em 01:37
    Permalink

    Howdy are using WordPress for your site platform?
    I’m new to the blog world but I’m trying to get
    started and create my own. Do you need any html coding
    expertise to make your own blog? Any help would be greatly appreciated!

  • 04/09/2021 em 23:41
    Permalink

    Appreciating the persistence you put into your site and in depth information you present.

    It’s good to come across a blog every once in a while that isn’t the same outdated rehashed material.
    Fantastic read! I’ve bookmarked your site and I’m adding your RSS
    feeds to my Google account.

  • 05/09/2021 em 18:34
    Permalink

    Hi there! This post couldn’t be written any better!
    Reading this post reminds me of my good old room mate!
    He always kept chatting about this. I will forward this article to him.
    Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!

  • 10/09/2021 em 03:42
    Permalink

    I’m more than happy to uncover this site. I want to to thank you for ones time due to this
    wonderful read!! I definitely loved every little bit of it and i
    also have you book marked to check out new stuff in your site.
    quest bars http://bit.ly/3jZgEA2 quest bars

  • 11/09/2021 em 05:02
    Permalink

    Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I provide
    credit and sources back to your weblog? My website is in the
    very same area of interest as yours and my users would truly
    benefit from a lot of the information you provide here. Please
    let me know if this alright with you. Appreciate it!
    asmr https://app.gumroad.com/asmr2021/p/best-asmr-online asmr

  • 12/09/2021 em 21:47
    Permalink

    We absolutely love your blog and find the majority of your
    post’s to be precisely what I’m looking for. Does one offer guest
    writers to write content for yourself? I wouldn’t mind writing a post or elaborating on a lot of the subjects you write in relation to here.
    Again, awesome web site! cheap flights http://1704milesapart.tumblr.com/ cheap flights

  • 13/09/2021 em 05:59
    Permalink

    Hi there! Someone in my Facebook group shared this
    site with us so I came to give it a look. I’m definitely loving the information. I’m bookmarking and will be tweeting this to my followers!
    Great blog and excellent design and style.

    scoliosis surgery https://0401mm.tumblr.com/ scoliosis surgery

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.