Polícia Federal apreende e armas e cumpre mandados de prisão em cidades da região

A Polícia Federal está realizando na manhã de desta sexta-feira (21), a operação ‘Interceptor’, com o objetivo de apreender armas, drogas prisões. No total cerca de 60 policiais estão nas ruas de quatro cidades da região.

A investigação, iniciada há aproximadamente seis meses pela Delegacia de Polícia Federal em Guaíra, tem como alvo organização criminosa dedicada a prática de crimes de roubo, tráfico internacional de drogas e arma e contrabando e descaminho de eletrônicos e medicamentos e que atua na região da fronteira entre Paraná e Paraguai.

Informações iniciais apontavam que um contrabandista de Cianorte/PR estaria adquirindo produtos importados do Paraguai, como cigarros, eletrônicos e medicamentos, por preços muito inferiores aos que são praticados até mesmo no país vizinho. As suspeitas de que os produtos eram roubados se confirmaram logo no início das investigações.

No curso da investigação a PF identificou um grupo criminoso especializado na prática de roubos nas rodovias e às margens do Rio Paran.  Os criminosos tinham como alvos preferenciais contrabandistas e traficantes que atuam na região da fronteira. Para viabilizar os roubos os criminosos se passavam por policiais, utilizando falsos uniformes, distintivos, coletes e até mesmo falsas viaturas, realizando abordagens de forma extremamente violenta e com emboscadas e sequestro das vítimas.

Os investigados também contavam com a cumplicidade de olheiros e batedores que agiam como verdadeiros agentes duplos, atuando em prol de traficantes e repassando informações aos denominados piratas.

Somente nos últimos seis meses o principal receptador e operador financeiro do grupo apresentou movimentação que ultrapassou R$ 9.000,00 (nove milhões de reais), movimentação que revela a intensa atuação do grupo investigado.

Durante as investigações a PF apreendeu armas curtas e longas, todas com adaptações para aumentar o poder lesivo (kit rajada, adaptador para submetralhadora, etc.), coletes balísticos, uniformes semelhantes aos que são utilizados pela polícia e outros acessórios.

As drogas, medicamentos e outros produtos ilícitos roubados pelo grupo eram reintroduzidos no mercado pelos receptadores.

O dinheiro obtido com as atividades ilícitas, além de possibilitar que os líderes tivessem um padrão de vida incompatível com a renda, também servia para abastecer outras organizações criminosas. A investigação revelou, ainda, que grupo fazia remessas semanais de valores através de depósitos bancários para uma facção criminosa sediada em São Paulo e com ramificações na região de fronteira com o Paraguai.

A Justiça Federal de Guaíra/PR emitiu (7) sete ordens de prisão preventiva (Guaíra, Cianorte, Umuarama e Terra Roxa) e (11) onze mandados de busca e apreensão e também autorizou o sequestro de pelo menos cinco imóveis adquiridos pelos investigados, especialmente os líderes da organização criminosa que residiam em Terra Roxa e Cianorte.  Já foram apreendidos 15 veículos e bloqueadas aproximadamente 50 contas bancárias.

As ordens de bloqueio de contas bancárias e sequestro de imóveis têm como objetivo a descapitalização do grupo.

A operação foi batizada de “Interceptor” em referência ao tipo de atividade desenvolvida pelos falsos policiais.

68 thoughts on “Polícia Federal apreende e armas e cumpre mandados de prisão em cidades da região

  • 17/08/2021 em 01:03
    Permalink

    Hi! Would you mind if I share your blog with my facebook group?
    There’s a lot of people that I think would really enjoy
    your content. Please let me know. Many thanks

  • 17/08/2021 em 01:15
    Permalink

    Hey I am so happy I found your blog page, I really
    found you by mistake, while I was searching on Digg for something else,
    Anyways I am here now and would just like to say many thanks for a marvelous post and a all round interesting blog (I
    also love the theme/design), I don’t have
    time to look over it all at the moment but I have saved it
    and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to
    read more, Please do keep up the superb job.

    my page; Evo Naturals Hemp Gummy Bears Review (Jackson)

  • 17/08/2021 em 01:32
    Permalink

    I do not even know how I ended up here, but I thought
    this post was great. I don’t know who you are but definitely you are going to
    a famous blogger if you are not already 😉 Cheers!

  • 17/08/2021 em 01:54
    Permalink

    I think that everything published made a great deal of sense.

    However, consider this, suppose you added a little content?
    I am not saying your content is not solid, but what if you added
    a title to possibly get a person’s attention? I mean Polícia Federal
    apreende e armas e cumpre mandados de prisão em cidades da região
    – Gazeta Regional is kinda plain. You could peek at Yahoo’s front page
    and note how they write post headlines to grab viewers interested.
    You might add a video or a picture or two to get readers excited about what you’ve got to say.
    Just my opinion, it would make your posts a little bit more
    interesting.

    my web site: Oracle Leaf CBD Reviews

  • 17/08/2021 em 02:05
    Permalink

    Ⲣⅼease let mme kno if you’re looking for a article writeг for your
    weblog. You have some really great articles and Ifeel I wⲟuld Ьe a gоoԁ asset.
    If you ever want to tɑke some o᧐f the load off, I’d really likе tߋ write sοme material for
    your blog in eⲭchange for a link back to
    mine. Please blast me an email if interested. Manny thankѕ!

    my web site; ρokеr pkv (https://diigo.com/)

  • 17/08/2021 em 02:06
    Permalink

    Heya just wanted to give you a brief heads up
    and let you know a few of the pictures aren’t loading correctly.
    I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve
    tried it in two different browsers and both show the same outcome.

    Feel free to surf to my website; Demi

  • 17/08/2021 em 02:09
    Permalink

    Wow, wonderful weblog format! How long have you ever been running a blog
    for? you make running a blog glance easy. The total glance
    of your web site is great, let alone the content material!

    my blog: DFine8 Review

  • 17/08/2021 em 02:18
    Permalink

    Usually I do not learn article on blogs, however I wish to say that this write-up very pressured me to take a look at and do so!
    Your writing taste has been amazed me. Thank you, very nice post.

  • 17/08/2021 em 02:23
    Permalink

    I’m gone to say to my little brother, that he should also pay a
    visit this blog on regular basis to get updated from hottest reports.

  • 17/08/2021 em 02:30
    Permalink

    Hello There. I found your blog using msn. This is
    a very well written article. I will be sure to bookmark
    it and return to read more of your useful info.
    Thanks for the post. I’ll definitely comeback.

  • 17/08/2021 em 02:31
    Permalink

    Hi, i feel that i saw you visited my site so i came to return the
    choose?.I’m trying to in finding things to enhance my web site!I assume its ok to make use of some of your ideas!!

    Here is my web-site; Xtreme Shred Keto

  • 17/08/2021 em 02:55
    Permalink

    Wow that was unusual. I just wrote an very long comment
    but after I clicked submit my comment didn’t show up. Grrrr…

    well I’m not writing all that over again. Anyhow, just wanted to say excellent blog!

    Stop by my webpage … Glacier Air Cooler

  • 17/08/2021 em 02:58
    Permalink

    Hello everybody, here every person is sharing these kinds of familiarity,
    thus it’s good to read this weblog, and I used to visit this
    webpage daily.

  • 17/08/2021 em 03:13
    Permalink

    Hello superb website! Does running a blog similar to this require a large
    amount of work? I have very little knowledge of programming but I had been hoping to start my own blog in the near future.
    Anyway, should you have any recommendations
    or tips for new blog owners please share.
    I understand this is off subject however I simply had to
    ask. Thanks!

  • 17/08/2021 em 03:18
    Permalink

    It’s awesome in favor of me to have a web site, which
    is helpful in favor of my know-how. thanks admin

  • 17/08/2021 em 03:21
    Permalink

    Good ? I should certainly pronounce, impressed with your website.
    I had no trouble navigating through all the tabs and
    related information ended up being truly easy to do to
    access. I recently found what I hoped for before you know it
    in the least. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, website theme .

    a tones way for your client to communicate.
    Excellent task.

    Have a look at my blog post Keto LeanX – http://www.mi77b.cn/home.php?mod=space&uid=373960&do=profile&from=space,

  • 17/08/2021 em 03:31
    Permalink

    Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your blog posts.
    In any case I’ll be subscribing to your rss feed and I hope you write again very soon!

    My blog: Hempizor CBD Oil (Lorrie#)

  • 17/08/2021 em 03:34
    Permalink

    Eⲭcellent web site you have here.. It’s difficult
    to find high-qᥙality writing lioke yours these
    Ԁays. I seriously appreciate indiviԀuals like you! Take care!!

    My weƅ sitе … Pkv Poker

  • 17/08/2021 em 03:46
    Permalink

    At this time it sounds like WordPress is the preferred blogging platform
    available right now. (from what I’ve read) Is that what you’re using on your blog?

    My page; Slim X Keto Review

  • 17/08/2021 em 04:42
    Permalink

    Definitely consider that which you said. Your favourite justification seemed to
    be at the internet the simplest thing to understand
    of. I say to you, I definitely get annoyed even as folks
    think about concerns that they just don’t realize about. You controlled to hit the nail upon the top and outlined out the whole thing without having side-effects , folks
    could take a signal. Will probably be again to get more.

    Thank you

    Stop by my web page: http://forum.adm-tolka.ru/viewtopic.php?id=690982

  • 17/08/2021 em 05:07
    Permalink

    I believe what you said was actually very reasonable. However, consider this,
    suppose you were to create a awesome headline?
    I am not saying your information is not good, but what if you added
    something that makes people desire more? I mean Polícia Federal apreende e armas e cumpre mandados de prisão em cidades da região – Gazeta Regional is a little plain. You could look at Yahoo’s front page and note how they create news headlines to get
    viewers to open the links. You might add a related video or a pic or two to get people excited about what you’ve written. In my opinion, it might make your posts a little bit more interesting.

    Here is my homepage – Amellia Cream Review (Eli)

  • 17/08/2021 em 05:13
    Permalink

    I was recommended this blog by my cousin. I am not sure whether
    this post is written by him as nobody else know such detailed about my
    problem. You’re incredible! Thanks!

    Here is my blog … Virectin Reviews (Darrin)

  • 17/08/2021 em 05:36
    Permalink

    Thank you for another excellent article. Where else could anyone get that kind of info in such an ideal approach of writing?

    I’ve a presentation subsequent week, and I’m at the look for
    such information.

    Feel free to visit my website forum.adm-tolka.ru

  • 17/08/2021 em 06:04
    Permalink

    Tremendous issues here. I am very glad to look your post.
    Thank you a lot and I am having a look forward to contact
    you. Will you please drop me a e-mail?

  • 17/08/2021 em 06:04
    Permalink

    Wonderful beat ! I would like to apprentice while you amend your
    web site, how could i subscribe for a blog site?

    The account helped me a acceptable deal.
    I had been tiny bit acquainted of this your broadcast offered
    bright clear concept

    Here is my website: Spore Mens Vitality Mix Review

  • 17/08/2021 em 06:04
    Permalink

    Hi there, I discovered your web site by means of Google at the same time as looking for
    a comparable topic, your site came up, it seems great.
    I have bookmarked it in my google bookmarks.
    Hello there, just turned into aware of your blog via Google, and found
    that it is truly informative. I am going to watch out for brussels.

    I’ll be grateful if you proceed this in future. Lots of people can be benefited out of your writing.
    Cheers!

  • 17/08/2021 em 06:18
    Permalink

    Thank you, I have recently been looking for information approximately this topic for a long time and yours is the
    greatest I have found out so far. But, what about the bottom line?

    Are you certain in regards to the supply?

    Look at my web blog Spore Mens Vitality Mix Review (vip5.moisait2021.ru)

  • 17/08/2021 em 06:35
    Permalink

    All players ought to match all five white balls
    and the red Powerball in order to win the jackpot.

  • 17/08/2021 em 07:50
    Permalink

    Hello There. I discovered your weblog the usage of
    msn. This is a very neatly written article. I will make sure
    to bookmark it and come back to learn extra of your helpful information. Thanks for
    the post. I will definitely comeback.

    my web blog – http://www.ltlszc.com

  • 17/08/2021 em 07:57
    Permalink

    An outstanding share! I’ve just forwarded this onto a co-worker who has been conducting a little research on this.
    And he actually ordered me dinner because I stumbled
    upon it for him… lol. So let me reword this…. Thank YOU for the meal!!
    But yeah, thanx for spending some time to talk about
    this topic here on your site.

    My web blog :: WifiLift Wifi Extender

  • 17/08/2021 em 08:18
    Permalink

    Thanks for some other informative web site. The place else may just
    I get that type of info written in such an ideal way? I have a undertaking
    that I am simply now working on, and I have been at the
    glance out for such info.

    Feel free to visit my web-site: Pure Remedy
    CBD Reviews (Freddy)

  • 17/08/2021 em 09:04
    Permalink

    Excellent goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you are
    just extremely wonderful. I really like what you have acquired here, really like what you’re saying and the way in which you
    say it. You make it entertaining and you still take care of
    to keep it wise. I can’t wait to read far more from you.
    This is actually a terrific site.

    Feel free to visit my page … IQ SuperCharged Reviews

  • 17/08/2021 em 09:58
    Permalink

    wonderful post, very informative. I wonder why the
    opposite experts of this sector do not notice this.
    You should proceed your writing. I am confident, you have a huge readers’ base already!

    Also visit my site; Keto LeanX

  • 17/08/2021 em 11:31
    Permalink

    Do you mind if I quote a few of your articles as long
    as I provide credit and sources back to your blog?
    My blog site is in the exact same area of interest as
    yours and my visitors would definitely benefit from
    a lot of the information you provide here. Please let me know if this alright with you.

    Regards!

    Feel free to visit my blog: Slim X Keto Review

  • 17/08/2021 em 12:48
    Permalink

    Definitely believe that which you said. Your favorite justification seemed to be on the
    internet the simplest thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people think about
    worries that they just don’t know about. You managed to hit the nail upon the top as well as
    defined out the whole thing without having side-effects , people can take a signal.
    Will likely be back to get more. Thanks

    Feel free to surf to my homepage; Royal Derma Cream Reviews

  • 17/08/2021 em 15:46
    Permalink

    Nice post. I was checking constantly this blog and I am inspired!
    Very helpful information particularly the final section 🙂 I take care of such info a lot.
    I used to be seeking this particular info for a long time.
    Thanks and good luck.

  • 17/08/2021 em 16:34
    Permalink

    Hi, I do believe this is an excellent site. I stumbledupon it 😉
    I may revisit yet again since I book marked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich
    and continue to help other people.

  • 17/08/2021 em 16:55
    Permalink

    Hi, yeah this post is trսly nice and I have learned
    lot of things from iit about blogging. thanks.

    Here is my ρage – pkv online

  • 17/08/2021 em 19:06
    Permalink

    Havіng read this I bеlievd it was very enlightening.
    I appreciate you finding the time and effort tto pput thіs ɑrticlе together.

    I once again find myself pending a lоt of time ƅoth reading and
    leaviong comments. Ᏼut sso what, it was still worthwhile!

    Also visit my web page … budnbee (fridayad.in)

  • 18/08/2021 em 17:21
    Permalink

    I am really loving the theme/design of your site.
    Do you ever run into any internet browser compatibility
    issues? A couple of my blog readers have complained about
    my website not working correctly in Explorer but looks great in Firefox.
    Do you have any suggestions to help fix this problem?

  • 19/08/2021 em 01:52
    Permalink

    Thank you for any other informative web site. The place else may
    just I am getting that type of information written in such an ideal way?
    I have a mission that I’m just now working on, and I have been at the glance
    out for such information.

  • 19/08/2021 em 03:38
    Permalink

    Fantastic beat ! I wish to apprentice while you amend your site, how could i subscribe for a blog web site?

    The account aided me a acceptable deal. I had been tiny
    bit acquainted of this your broadcast offered bright clear idea

  • 24/08/2021 em 02:13
    Permalink

    Greetings! Very useful advice within this post!
    It is the little changes that make the most significant
    changes. Many thanks for sharing!

  • 28/08/2021 em 09:34
    Permalink

    Pretty! This was an incredibly wonderful article.
    Many thanks for supplying this info.

  • 30/08/2021 em 05:20
    Permalink

    What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I’ve found It
    positively helpful and it has aided me out loads. I hope to contribute &
    aid different users like its aided me. Good job.

  • 31/08/2021 em 13:35
    Permalink

    Greetings! I know this is kinda off topic nevertheless I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in trading links or maybe guest authoring a blog post or vice-versa?
    My site discusses a lot of the same topics as yours and I
    feel we could greatly benefit from each other.
    If you are interested feel free to shoot me an e-mail. I
    look forward to hearing from you! Wonderful blog by the
    way!

  • 01/09/2021 em 20:07
    Permalink

    This article is actually a pleasant one it helps new internet users, who are
    wishing for blogging.

  • 02/09/2021 em 05:57
    Permalink

    Hi there, all the time i used to check website posts here in the
    early hours in the break of day, as i like to find out more and more.

  • 04/09/2021 em 04:08
    Permalink

    If you desire to take much from this article then you have to apply such methods to your won webpage.

  • 05/09/2021 em 13:20
    Permalink

    Appreciate this post. Will try it out.

  • 05/09/2021 em 14:34
    Permalink

    I was recommended this website by my cousin. I’m not sure whether this post is written by him
    as nobody else know such detailed about my difficulty.
    You are incredible! Thanks!

  • 13/09/2021 em 15:41
    Permalink

    Good post. I learn something totally new and challenging on sites I
    stumbleupon every day. It will always be useful
    to read through content from other authors and use
    a little something from other sites. quest bars https://www.iherb.com/search?kw=quest%20bars quest bars

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.