39 pacientes aguardam na fila por vaga na UTI

Pelo menos 39 pessoas, a maioria em estado grave por conta da Covid-19, estão na fila de espera por uma vaga de UTI em Goioerê e Campo Mourão. Os dados são da Secretaria de Estado da Saúde, foram confirmados pelos prefeitos que participam da live organizada pela direção da Comcam. A live está acontecendo agora.

O pedido dos prefeitos é para que haja colaboração da população, que precisa ficar em casa nesse período tão crítico que a região está vivendo. “A população precisa nos ajudar. Do contrário, a gente não vence essa guerra”, disse o prefeito de Moreira Sales, Rafael Bolacha, presidente do CIS-Comcam.

O secretário de Saúde de Campo Mourão, Sérgio Henrique, disse que a situação está saindo do controle, pois não tem mais onde colocar pacientes. “Eu estou com 23 pessoas na UPA à espera de uma vaga na UTI. Não sei o que fazer. É preciso que todos colaborem”, apelou.

14 thoughts on “39 pacientes aguardam na fila por vaga na UTI

  • 30/08/2021 em 12:09
    Permalink

    Wonderful work! That is the type of info that should
    be shared around the internet. Shame on the seek engines for not positioning this post upper!
    Come on over and visit my site . Thank you =)

  • 01/09/2021 em 14:23
    Permalink

    Great blog! Do you have any hints for aspiring writers?
    I’m hoping to start my own blog soon but I’m
    a little lost on everything. Would you recommend starting with a free platform like WordPress or go for a paid
    option? There are so many choices out there that I’m totally overwhelmed ..
    Any recommendations? Thanks!

  • 01/09/2021 em 15:53
    Permalink

    This post provides clear idea for the new users of blogging, that really how to do blogging.

  • 02/09/2021 em 11:33
    Permalink

    Excellent post. I’m experiencing many of these
    issues as well..

  • 04/09/2021 em 07:48
    Permalink

    Hey there! I know this is kinda off topic nevertheless I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog post or vice-versa?
    My blog discusses a lot of the same topics as yours
    and I think we could greatly benefit from each other. If you are interested feel free to send me an e-mail.
    I look forward to hearing from you! Superb blog by the way!

  • 04/09/2021 em 20:54
    Permalink

    An interesting discussion is worth comment. I do think that you ought to write more on this issue, it may not be a taboo subject but typically people do not
    speak about these issues. To the next! Cheers!!

  • 06/09/2021 em 05:53
    Permalink

    I just couldn’t leave your site prior to suggesting that I extremely enjoyed
    the usual info a person provide on your visitors?
    Is going to be again ceaselessly to inspect new posts

  • 10/09/2021 em 07:25
    Permalink

    Heya i’m for the first time here. I found this board and I to find It truly helpful
    & it helped me out much. I am hoping to give one thing back and aid others like you helped me.
    quest bars http://bitly.com/3C2tkMR quest bars

  • 12/09/2021 em 07:02
    Permalink

    you are truly a excellent webmaster. The website loading
    velocity is amazing. It sort of feels that you’re doing any distinctive trick.

    Also, The contents are masterpiece. you’ve performed a excellent job on this topic!

    ps4 games https://bit.ly/3nkdKIi ps4

  • 12/09/2021 em 12:40
    Permalink

    Hey! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I could locate
    a captcha plugin for my comment form? I’m using the same blog platform as
    yours and I’m having trouble finding one? Thanks a lot!
    quest bars https://www.iherb.com/search?kw=quest%20bars quest bars

  • 12/09/2021 em 17:20
    Permalink

    Hey there I am so happy I found your web site, I really found you by error, while I
    was browsing on Digg for something else, Anyhow I am here now and would just like to say thank you
    for a fantastic post and a all round enjoyable blog (I also
    love the theme/design), I don’t have time to read through it all at the moment but I have bookmarked it and also included
    your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a
    lot more, Please do keep up the awesome jo. scoliosis surgery https://0401mm.tumblr.com/ scoliosis surgery

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.